Legătura dintre pizza congelată și recesiune. Lucrurile pe care le cumpără oamenii când văd că economia nu merge bine

Data publicării:
Pizza congelata.
Pizza congelata. Foto: Profimedia

Teama de recesiune economică nu se vede doar în nesiguranța de pe piața muncii și scăderea cheltuielilor. Sunt consumatrori care își cumpără produse de lux, precum rujurile, cât timp încă și le permit, sau oameni care își cumpără sticle mai mici de băutură. Un alt indicator este consumul de pizza congelată, în special din cea mai scumpă, relatează Business Insider.

„Acest lucru se întâmplă ori de câte ori încetinește economia:există o cerere crescută pentru pizza congelată premium, pizza congelată la prețuri ridicate”, a spus Craig Zawada, directorul Pros Holdings, o companie de optimizare a prețurilor.

Pare ilogic, deoarece primul lucru pe care consumatorii ar trebui să-l facă e să fie atenți la costuri. Dar acest lucru chiar se întâmplă: înlocuiesc masa în oraș cu o pizza congelată bună, acasă.

Când oamenii simt nesigurană privind starea economiei, se îndreaptă către secțiunea de produse congelate de la supermarket. În 2009, în plină criză, vânzările de alimente congelate au crescut cu 3,1%. Când a lovit pandemia, vânzările de pizza congelată au crescut cu aproape 1 miliard de dolari față de anul precedent, de la 5,8 miliarde de dolari în 2019 la 6,6 miliarde de dolari în 2020, conform companiei de cercetare de piață IBISWorld. Datele sunt valabile pentru SUA.
„Pizza congelată a fost întotdeauna o categorie bună”, a spus Alexander Chafetz, un bancher de investiții.

„Dar a adusă pus în prim plan, aș spune, în timpul pandemiei, când oamenii nu lucrau, banii erau puțini și trebuia să hrănești o familie întreagă. Pizza congelată este o modalitate foarte economică de a-ți hrăni familia”, a adăugat el.
Michael Ryan, proprietarul Tree Tavern Pizza, o companie de pizza congelată care operează în New Jersey, a spus că, în timpul pandemiei, vânzările lui „au avut o creștere uriașă”. Afacerile cu pizza merg bine în perioadele de criză, dar pizza congelată are avantaje în plus: „este în congelator, gata de băgat la cuptor. Și nu trebuie să dai bacșiș curierului”, a explicat el.

Deși există o concurență din ce în ce mai mare în sectorul de alimente congelate, pizza congelată rămâne vedetă, a spus Phil Lempert, analist în industria alimentară și editor al supermarketguru.com. Cutiile ocupă mult spațiu și sunt mai vizibile. De asemenea, magazinele pot a oferi promoții și reduceri la pizza congelată, datorită diversității sortimentelor.

„Aș spune că în fiecare săptămână, când mă uit la pliantele magazinelor, văd cel puțin o pizza la reducere. Aceste companii sunt într-o continuă competiție pentru a oferi promoții”, a spus Lempert.

Editor : M.B.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Anotimpurile nu mai sunt ce-au fost. Un fenomen meteo neobișnuit apare tot mai des în România. Ce ne așteaptă...
Digi FM
Femeia care l-a însoțit pe A$AP Rocky la petrecere după Gala Met. Rihanna, însărcinată cu al treilea copil, a...
Pro FM
Dana Nălbaru și Dragoș Bucur, îndrăgostiți de viața la țară. Au pomi și legume, se ocupă cu drag de pământ și...
Film Now
Tia Carrere, la 58 de ani, în rochie mulată și generos decoltată. Devenită vedetă acum 30 de ani, e aproape...
Adevarul
Care sunt cele mai inteligente persoane, în funcție de luna nașterii
Newsweek
910.000 pensionari iau 530 lei în plus la pensie pentru care nu au cotizat. Din ce județe sunt?
Digi FM
Mihai Mălaimare, mesaj revoltător: "Nu ați vrut Turul II înapoi! Vine ca un val imens și veți ajunge în canal...
Digi World
Săritul corzii, exercițiul complet care îți transformă corpul în doar câteva minute pe zi. Ce beneficii aduce...
Digi Animal World
Ea este omida „colecționară de oase”. Insectă rară din Hawaii care trăiește printre păianjeni și își poartă...
Film Now
Ce nu s-a schimbat niciodată la Bruce Willis, deși luptă cu demența. Demi Moore a rupt tăcerea: „A fost mereu...
UTV
Mădălina Ghenea își etalează silueta perfectă într-o nouă ședință foto incendiară