37.000 de venezueleni fug zilnic din țară din cauza crizei
Data publicării:
Președintele Venezuelei, Nicolas Maduro / Foto: Guliver /GettyImages
Circa un milion de venezueleni au intrat în Columbia, de la jumătatea lui 2017, pentru a fugi din faţa crizei care afectează ţara lor, a făcut cunoscut miercuri un responsabil al Federaţiei Internaţionale a Societăţilor de Cruce Roşie şi Semilună Roşie (FICR), citat de AFP.
Nicolas Maduro, președintele Venezuelei / Foto: GettyImages
„În prezent, ştim că aproximativ un milion de persoane au intrat în Columbia prin punctele oficiale de migraţie, dar nu ştim câţi au intrat prin punctele neoficiale de migraţie”, a declarat directorul departamentului Sănătate al Crucii Roşii, precizând că aceste deplasări s-au produs „de la jumătatea anului 2017”.
Dintre aceste persoane, nu toate au rămas în Columbia, unele întorcându-se în Venezuela, în timp ce altele s-au instalat în ţări din regiune.
În contextul în care criza din Venezuela, ţară producătoare de petrol în plin naufragiu economic, capătă amploare cu penuria de alimente şi medicamente şi cu o inflaţie uriaşă, mişcările de populaţie continuă.
Aproximativ 37.000 de persoane trec zilnic graniţa pentru a merge în Columbia, potrivit lui Emanuele Capobianco.
Cu ocazia unei recente vizite în regiune, el a fost martorul unui „flux constant de persoane” care părăseau Venezuela, unele cărând în spate bunuri proprii de strictă necesitate.
Este o „criză umanitară care trebuie evaluată mai bine”, a subliniat responsabilul Crucii Roşii, explicând că s-au înmulţit printre migranţi cazurile de malarie, difterie şi alte boli grave.
Venezuela se confruntă cu o criză politică şi economică de la începutul lui 2016. Agenţiile de rating au declarat-o deja în incapacitate parţială de plată.
Statele Unite, care au adoptat sancţiuni împotriva firmelor din Venezuela, şi-au făcut cunoscută marţi intenţia de a izola şi mai mult această ţară, până când preşedintele socialist Nicolas Maduro va abandona puterea, şi le-a cerut aliaţilor să adopte măsuri asemănătoare.
Nicolas Maduro se pregăteşte să obţină un nou mandat la alegerile prezidenţiale de la 20 mai, boicotate de opoziţie şi a căror organizare a fost criticată de o mare parte a comunităţii internaţionale.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 136 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.