BUSINESS CLUB. Producătorii auto s-au lansat în cursa pentru piața iraniană

Data publicării:
citroeniran
0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
Scurtături Tastatură
Shortcuts Open/Close/ or ?
Redare/PauzăSpațiu
Mărește Volumul
Micșorează Volumul
Caută înainte
Caută înapoi
Subtitrare Pornită/Oprităc
Ecran complet/Ieși din modul Ecran completf
Suprimare Sunet/Activare Sunetm
Decrease Caption Size-
Increase Caption Size+ or =
Caută %0-9
00:00
00:00
00:00
 

Producătorii auto, care ar putea fi printre primii beneficiari ai eliminării sancțiunilor, au început să se pregătească încă de la sfârșitul anului 2013, când au fost lansate actualele negocieri și au fost eliminate unele sancțiuni.

La doar câteva ore după acordul dintre Teheran şi Occident, Peugeot-Citroen a anunţat planuri privind producția de mașini în Iran. Constructorul francez îşi apăra poziția de lider al pieței avută înainte de înăsprirea sancțiunilor, în urmă cu patru ani.

Concurenţa este însă acerbă, pentru că producători precum Volkswagen Group și Renault vor să prindă cât mai rapid o poziţie bună în Iran, relatează Automotive News.

Renault, proprietarul Dacia, nu a făcut un anunţ oficial legat de intenţiile sale, însă, potrivit unor surse, face tot felul de demersuri. E o piaţă cu un potenţial uriaş pe termen lung, cu o populaţie de 77 de milioane de oameni şi un consum în creştere. Şi pentru că veniturile nu sunt totuşi mari, ar fi o piaţă în care se potriveşte foarte bine Dacia.

Înmatriculările auto din Iran au atins în 2011 un nivel record de aproape 1,6 milioane de vehicule, înainte de a se prăbuși din cauza sancțiunilor.

Producția de vehicule din Iran a scăzut cu un milion de vehicule în doi ani, fiind desființate 100.000 de locuri de muncă.

După relaxarea sancțiunilor în 2013, vânzările și-au revenit la un nivel estimat în acest an la 1,2 milioane de vehicule.

Eliminarea sancțiunilor ar putea permite pieței să revină la vânzări de 1,6 milioane de vehicule în 2016, estimează analiștii, fiind posibil ca înmatriculările să atingă ulterior două milioane de unități.

Marii producători auto europeni care vor să revină în Iran vor fi concurați puternic de companii chineze precum Chery și Lifar, ale căror mașini ieftine au câștigat teren în perioada sancțiunilor.

Mărcile de calitate ar trebui însă să recâștige piața odată cu redresarea economiei, producătorii japonezi fiind și ei bine plasați, potrivit analiștilor de la IHS Automotive.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
E oficial! Brigitte Macron a intentat procesul, nu a mai rezistat. Situaţia era din ce în ce mai tensionată
Digi FM
Momentul în care Elena Udrea își reîntâlnește fiica, după ieșirea din închisoare. Micuței nu-i venea să...
Pro FM
„Amore”. Dua Lipa, îndrăgostită pe străzile din Palermo, în imaginile de peste 2 milioane de like-uri
Film Now
Salma Hayek, dans senzual lângă piscină. Cum arată actrița în costum de baie la 58 de ani: „Tu nu...
Adevarul
Ce se întâmplă dacă nu pui telefonul pe modul avion în timpul zborului. Avertismentul unui pilot: „Nu este...
Newsweek
Referendum pentru tăierea pensiilor speciale de 25.000 lei. De ce nu se rezolvă în Parlament?
Digi FM
Ada Galeș, un nou mesaj de pe patul de spital, după ce a fost operată a patra oară: „Am medici...
Digi World
Detaliul pe care-l ignori de cele mai multe ori când folosești mașina de spălat și care-ți poate aduce doar...
Digi Animal World
Pisica cu cel mai mare nas, în sfârșit diagnosticată. Motivul ciudat pentru care arăta atât de diferit
Film Now
Nicole Kidman și Sandra Bullock, în primele imagini de pe platourile de la „Practical Magic 2”: „Vrăjitoarele...
UTV
Lumea wrestlingului este în doliu: Hulk Hogan a murit la 71 de ani