Galerie Foto Cel mai mare rubin scos vreodată la licitație a fost vândut cu 34,8 milioane de dolari: „Este o adevărată minune a naturii”
Data publicării:
Cel mai mare rubin scos vreodată la licitație a fost vândut cu 34,8 milioane de dolari. Foto: Profimedia Images
Cel mai mare rubin scos vreodată la licitație, care are 55,22 carate (11 grame) a fost vândut cu suma de 34,8 milioane de dolari, joi, la New York, cumpărătorul fiind un colecționar din Orientul Mijlociu care și-a păstrat anonimatul.
Rubinul, denumit "Estrela de Fura", a fost tăiat și modelat dintr-o piatră brută de 101 carate, care a fost descoperită anul trecut, în septembrie, într-o mină din Montepeuz, Mozambic, informează Agerpres.
Licitația a avut un preț de pornire de 21 milioane de dolari, iar suma de 34,8 milioane cu care s-a vândut rubinul este una record pentru astfel de pietre prețioase.
Precedentul record aparţinea unui rubin din Myanmar de 25,59 de carate, vândut pentru 30,33 milioane de dolari cu tot cu taxe de către Sotheby's la Geneva în 2015.
Scoaterea la licitaţie a acestei bijuterii extrem de rare, care a fost expusă la Hong Kong, Taipei, Singapore, Geneva, Dubai şi New York, a fost un eveniment major pentru lumea bijuteriilor.
"Este o adevărată minune a naturii. Orice rubin care iese din pământ şi ajunge să depăşească cinci carate ca rubin şlefuit este ceva rar. Un rubin de 10 carate este foarte rar. Unul de 20 de carate este aproape nemaivăzut. Un rubin de peste 50 de carate este ceva unic în viaţă", a declarat Quig Bruning, şeful departamentului de bijuterii pentru Americi de la Sotheby's.
Cel mai mare rubin descoperit vreodată însă rămâne "125 West", o piatră încă neșlefuită care cântărește aproximativ 3,7 kilograme, echivalentul a 18.696 carate.
În cadrul aceleiaşi licitaţii de joi, "The Eternal Pink", un diamant roz rar de 10,57 de carate, provenit dintr-o mină din Botswana, a fost vândut la acelaşi preţ de 34,8 milioane de dolari, un record pe carat (3,29 milioane de dolari) pentru o piatră de această culoare.
Actualul record absolut în ceea ce priveşte preţul de vânzare al unui diamant roz a fost atins la Hong Kong în 2017, când "Pink Star" (59,60 carate) a fost cumpărat pentru suma de 71,2 milioane de dolari.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 136 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.