Cum s-a produs cel mai grav accident feroviar din India: Muncitorii au făcut greșit legăturile la o barieră de cale ferată (raport)

Data actualizării: Data publicării:
accident tren in india
288 de oameni au murit și 900 a fost răniți în accidentul catalogat ca dezastrul secolului în India. FOTO: Profimedia Images

Muncitorii care reparau o barieră de cale ferată în India au făcut greșit legăturile în sistemul de semnalizare automată a rețelei, ceea ce a dus la cel mai grav dezastru feroviar din ultimele două decenii, soldat cu moartea a aproape 300 de oameni, arată concluziile anchetei oficiale, potrivit Reuters.

Accidentul din 2 iunie de la stația Bahanaga Bazar, în statul indian Odisha, din estul Indiei, a dus la moartea a 288 de persoane și rănirea a peste 1.000.

Dezastrul s-a produs atunci când un tren de pasageri a lovit un tren de marfă staționat, a sărit de pe șine și a lovit un alt tren de pasageri care venea din sens opus.

În raportul de investigație, consultat de Reuters, anchetatorii Comisiei pentru Siguranța Feroviară (CRS) au stabilit că prima coliziune s-a produs din cauza modificărilor făcute la circuitul de semnalizare pentru a remedia problemele frecvente la o barieră feroviară din apropiere.

Personalul feroviar local nu avea o schemă a circuitului, ceea ce a dus la o conexiune defectuoasă în sistemul de semnalizare atunci când a încercat să scoată din funcțiune circuitul barierei pentru a-l repara, se arată în raport. În urma intervenției lor, sistemul defectuos a direcționat trenul de pasageri pe calea trenului de marfă, potrivit raportului.

Reuters a relatat pentru prima dată luna trecută că anchetatorii se concentrează asupra lucrărilor de reparație a barierei de cale ferată și a posibilei conexiuni a acesteia cu o deviere manuală a sistemului de semnalizare.

Căile ferate indiene, a patra rețea feroviară ca mărime din lume, este un monopol de stat, administrat de Consiliul Căilor Ferate. Consiliul este subordonat Ministerului Căilor Ferate.

Rețeaua feroviară trece printr-un peoces de modernizare de 30 de miliarde de dolari, cu trenuri noi și stații moderne, în cadrul eforturilor premierului Narendra Modi de a stimula infrastructura și conectivitatea, dar accidentul a ridicat întrebări cu privire la faptul că siguranța a primit suficientă atenție.

Raportul de investigație al CRS a declarat că au existat deficiențe la mai multe niveluri în departamentul de semnalizare și telecomunicații și că nu au fost respectate procedurile standard de operare în timpul lucrărilor de reparații.

Editor : B.P.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Pensia pe care o va încasa Traian Băsescu. Câți bani va lua fostul președinte, nimeni nu se aștepta la suma...
Digi FM
Câți bani câștigă Ștefan Bănică pentru un spectacol. Onorariul e pe măsura popularității sale
Pro FM
Katy Perry și Orlando Bloom, doi părinți care își adoră fetița. Imagini rare din viața de zi cu zi a celor...
Film Now
Elizabeth Hurley are o siluetă impecabilă la aproape 59 de ani. Imaginile din vacanță au făcut furori pe...
Adevarul
Medicamentul foarte ieftin care poate să provoace o scădere în greutate de 14 kilograme într-o lună...
Newsweek
RECALCULARE Care pensionari iau 1.000 lei în plus la pensie, deși s-au pensionat înainte de 60 ani?
Digi FM
Ben Affleck şi Jennifer Lopez locuiesc separat, pe fondul problemelor în căsnicie, susțin surse citate de...
Digi World
Cum să-ți alegi ochelarii de soare pentru a te proteja de efectele razelor UV. Detaliul la care să fii atent
Digi Animal World
Rasa de pisici cu cea mai mică speranță de viață. Ce trebuie să știi dacă ai ca animal de companie această...
Film Now
Tom Cruise a primit cea mai mare lovitură de la fiica sa, Suri. Ce decizie a luat tânăra în vârstă de 18 ani
UTV
Cine este noua iubita a lui CRBL? Artistul a fost surprins in prezenta unei pustoaice la scurt timp dupa...