Galerie Foto S-au călcat în picioare pentru mâncare. Cel puţin 11 morți într-o busculadă pentru ajutoare în Pakistan. „Peste tot era haos”
Data publicării:
Rudele au mers la morgă pentru a recunoaște și recupera trupurile celor uciși în busculadă. Foto: Profimedia
Cel puţin 11 persoane au murit vineri într-o busculadă produsă la Karachi, în sudul Pakistanului, când o mulţime s-a îmbulzit să ajungă la o fabrică unde avea loc o distribuire de ajutoare alimentare, cu ocazia Ramadanului, a anunţat poliţia pakistaneză.
Fida Janwari, un responsabil din cadrul poliţiei din Baldia Town, aflat în suburbiile vestice ale Karachi-ului, a declarat că busculada s-a produs atunci când mai multe femei nevoiaşe s-au repezit cu copiii lor spre fabrica unde se distribuiau ajutoarele.
S-a declanşat o mişcare de panică „şi oamenii au început să fugă”, a spus el, potrivit AFP, preluată de Agerpres.
„Când au deschis uşa principală, toată lumea s-a repezit înăuntru”, a povestit Fatima Noor, în vârstă de 22 de ani, a cărei soră a murit în busculadă.
Potrivit unui responsabil din cadrul administraţiei locale, între 600 şi 700 de persoane se aflau în micul complex industrial.
Corpurile a şase femei şi a trei copii au fost transportate la spitalul de stat Abbasi Shaheed, a declarat purtătorul de cuvânt Muhammad Farraukh.
Un oficial de la asociaţia Rescue a declarat pentru AFP că alte două cadavre au fost duse la un alt spital, iar Summaiya Syed Tariq, chirurg din cadrul poliţiei, a confirmat bilanţul de 11 morţi vineri seara târziu.
„Au început să le bată pe femei cu crose (de golf) şi să le împingă”, a povestit Asma Ahmed, în vârstă de 30 de ani, a cărei bunică şi nepoată figurează printre victime.
„Peste tot era haos”, a adăugat ea.
Potrivit lui Janwari, trei angajaţi ai fabricii au fost arestaţi pentru că nu au avertizat poliţia că va avea loc o distribuire de bunuri alimentare.
Săptămâna trecută, în prima zi a Ramadanului - când musulmanii împart în mod tradiţional săracilor - o persoană a murit şi opt au fost rănite într-o busculadă la o distribuţie de făină în nord-vestul Pakistanului.
Pakistanul se confruntă de luni de zile cu o criză economică severă, preţurile produselor alimentare de bază crescând cu aproape jumătate, iar inflaţia atingând niveluri record.
Situaţia a fost exacerbată de criza energetică mondială ca urmare a războiului din Ucraina şi de inundaţiile provocate de ploile musonice care au lăsat anul trecut o treime din ţară sub ape.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 136 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.