Un bărbat a jefuit o bancă la doar trei zile după ce a fost găsit nevinovat pentru jefuirea unei alte bănci
Data actualizării: Data publicării:
Hoțul a scăpat de condamnare după primul jaf pentru că a furat banii fără să folosească forța sau să intimideze victima. Foto: Profimedia Images
Un bărbat care a fost de curând declarat nevinovat de jefuirea unei bănci a jefuit o altă bancă la doar câteva zile după aflarea verdictului judecătorilor, potrivit procurorilor federali din statul Illionis citați de Insider.
Mohamed Worku (31 de ani) este acuzat de jaf și furt după ce a înmânat casierului unei bănci Illionis Citibank o hârtie pe care i-a scris să îi dea toți banii.
Cu mai puțin de o săptămână în urmă, Worku a fost găsit nevinovat într-un caz extrem de asemănător care avusese loc în decembrie 2021.
La acea vreme, Worku a intrat într-o filială din Illinois a Fifth Third Bank și s-a apropiat de casier cu o hârtie pe care scrisese „dă-mi banii” - casierul i-a dat atunci 595 de dolari.
Avocatul lui Worku l-a apărat spunând că cererea pe care a făcut-o clientul său nu a fost destul de intimidantă ca să se poată numi jaf; definiția legală a acestei infracțiuni presupune folosirea sau amenințarea cu forța.
Mohamed Worku a primit 2.000 de dolari de la casier după ce i-a înmânat hârtia pe care scrisese „Te rog să îmi dai banii. Îi voi plăti înapoi în curând". Captură foto: X (Twitter)
Nu a existat „nicio amenințare implicită sau explicită de niciun fel”, a spus avocatul lui Worku. Juriul l-a găsit nevinovat.
Acum, procurorii spun că la trei zile după ce a fost achitat, Worku a înmânat o altă hârtie casierului de la Citibank pe care scrisese: „Te rog să îmi dai banii. Îi voi plăti înapoi în curând...”
Casierul era „îngrijorat de o posibilă înrăutățire a situației”, așa că i-a dat bărbatului 2.000 de dolari. Worku a părăsit apoi clădirea și a fost prins de poliție aproximativ 45 de minute mai târziu.
Ca să nu mai pățească ceea ce s-a întâmplat în cazul precedent, ofițerii federali l-au acuzat pe Worku nu doar de jaf, ci și de furt – o infracțiune care nu trebuie să includă intimidarea victimei.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 142 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.