Galerie Foto Marina braziliană va scufunda portavionul "fantomă" San Paulo în largul Atlanticului

Data publicării:
A port quarter view of the French navy's aircraft carrier FOCH (R-99) underway during exercise Dragon Hammer '92. FS Foch Dragon Hammer '92
Portavionul din clasa Clemenceau a fost folosit de marina franceză între 1963 și 2000, sub numele Foch, și poate transporta 40 de avioane la bord. Nava a fost ulterior cumpărată de Brazilia și rebotezată Sao Paulo. Sursa foto Profimedia Images

Un portavion scos din uz, fabricat acum 60 de ani, care plutește în largul Braziliei de trei luni, va fi scufundat de marina militară a țării sud-americane, informează CNN.

Nava urma să fie dezembrată în Turcia, însă a fost respinsă și acum plutește în apele Atlanticului.

Portavionul Sao Paulo a fost tractat de un remorcher până în Europa, însă nu a trecut de strâmtoarea Gibraltar și a fost adusă înapoi după ce Turcia a decis că este un pericol de mediu.

Portavionul din clasa Clemenceau a fost folosit de marina franceză între 1963 și 2000, sub numele Foch, și poate transporta 40 de avioane la bord. Nava a fost ulterior cumpărată de Brazilia și rebotezată Sao Paulo. Sursa foto Profimedia Images
Portavionul din clasa Clemenceau a fost folosit de marina franceză între 1963 și 2000, sub numele Foch, și poate transporta 40 de avioane la bord. Nava a fost ulterior cumpărată de Brazilia și rebotezată Sao Paulo. Sursa foto Profimedia Images

Portavionul din clasa Clemenceau a fost folosit de marina franceză între 1963 și 2000, sub numele Foch, și poate transporta 40 de avioane la bord. Nava a fost ulterior cumpărată de Brazilia și rebotezată Sao Paulo. Sursa foto Profimedia Images | Poza 1 din 33
Portavionul din clasa Clemenceau a fost folosit de marina franceză între 1963 și 2000, sub numele Foch, și poate transporta 40 de avioane la bord. Nava a fost ulterior cumpărată de Brazilia și rebotezată Sao Paulo. Sursa foto Profimedia Images
Portavionul din clasa Clemenceau a fost folosit de marina franceză între 1963 și 2000, sub numele Foch, și poate transporta 40 de avioane la bord. Nava a fost ulterior cumpărată de Brazilia și rebotezată Sao Paulo. Sursa foto Profimedia Images | Poza 2 din 33
Portavionul din clasa Clemenceau a fost folosit de marina franceză între 1963 și 2000, sub numele Foch, și poate transporta 40 de avioane la bord. Nava a fost ulterior cumpărată de Brazilia și rebotezată Sao Paulo. Sursa foto Profimedia Images
Portavionul din clasa Clemenceau a fost folosit de marina franceză între 1963 și 2000, sub numele Foch, și poate transporta 40 de avioane la bord. Nava a fost ulterior cumpărată de Brazilia și rebotezată Sao Paulo. Sursa foto Profimedia Images | Poza 3 din 33
Portavionul din clasa Clemenceau a fost folosit de marina franceză între 1963 și 2000, sub numele Foch, și poate transporta 40 de avioane la bord. Nava a fost ulterior cumpărată de Brazilia și rebotezată Sao Paulo. Sursa foto Profimedia Images
Portavionul din clasa Clemenceau a fost folosit de marina franceză între 1963 și 2000, sub numele Foch, și poate transporta 40 de avioane la bord. Nava a fost ulterior cumpărată de Brazilia și rebotezată Sao Paulo. Sursa foto Profimedia Images | Poza 4 din 33
Portavionul din clasa Clemenceau a fost folosit de marina franceză între 1963 și 2000, sub numele Foch, și poate transporta 40 de avioane la bord. Nava a fost ulterior cumpărată de Brazilia și rebotezată Sao Paulo. Sursa foto Profimedia Images
Portavionul din clasa Clemenceau a fost folosit de marina franceză între 1963 și 2000, sub numele Foch, și poate transporta 40 de avioane la bord. Nava a fost ulterior cumpărată de Brazilia și rebotezată Sao Paulo. Sursa foto Profimedia Images | Poza 5 din 33
Portavionul din clasa Clemenceau a fost folosit de marina franceză între 1963 și 2000, sub numele Foch, și poate transporta 40 de avioane la bord. Nava a fost ulterior cumpărată de Brazilia și rebotezată Sao Paulo. Sursa foto Profimedia Images
Portavionul din clasa Clemenceau a fost folosit de marina franceză între 1963 și 2000, sub numele Foch, și poate transporta 40 de avioane la bord. Nava a fost ulterior cumpărată de Brazilia și rebotezată Sao Paulo. Sursa foto Profimedia Images | Poza 6 din 33
Portavionul din clasa Clemenceau a fost folosit de marina franceză între 1963 și 2000, sub numele Foch, și poate transporta 40 de avioane la bord. Nava a fost ulterior cumpărată de Brazilia și rebotezată Sao Paulo. Sursa foto Profimedia Images
Portavionul din clasa Clemenceau a fost folosit de marina franceză între 1963 și 2000, sub numele Foch, și poate transporta 40 de avioane la bord. Nava a fost ulterior cumpărată de Brazilia și rebotezată Sao Paulo. Sursa foto Profimedia Images | Poza 7 din 33
Portavionul din clasa Clemenceau a fost folosit de marina franceză între 1963 și 2000, sub numele Foch, și poate transporta 40 de avioane la bord. Nava a fost ulterior cumpărată de Brazilia și rebotezată Sao Paulo. Sursa foto Profimedia Images
Portavionul din clasa Clemenceau a fost folosit de marina franceză între 1963 și 2000, sub numele Foch, și poate transporta 40 de avioane la bord. Nava a fost ulterior cumpărată de Brazilia și rebotezată Sao Paulo. Sursa foto Profimedia Images | Poza 8 din 33
Portavionul din clasa Clemenceau a fost folosit de marina franceză între 1963 și 2000, sub numele Foch, și poate transporta 40 de avioane la bord. Nava a fost ulterior cumpărată de Brazilia și rebotezată Sao Paulo. Sursa foto Profimedia Images
Portavionul din clasa Clemenceau a fost folosit de marina franceză între 1963 și 2000, sub numele Foch, și poate transporta 40 de avioane la bord. Nava a fost ulterior cumpărată de Brazilia și rebotezată Sao Paulo. Sursa foto Profimedia Images | Poza 9 din 33
Portavionul din clasa Clemenceau a fost folosit de marina franceză între 1963 și 2000, sub numele Foch, și poate transporta 40 de avioane la bord. Nava a fost ulterior cumpărată de Brazilia și rebotezată Sao Paulo. Sursa foto Profimedia Images
Portavionul din clasa Clemenceau a fost folosit de marina franceză între 1963 și 2000, sub numele Foch, și poate transporta 40 de avioane la bord. Nava a fost ulterior cumpărată de Brazilia și rebotezată Sao Paulo. Sursa foto Profimedia Images | Poza 10 din 33
Portavionul din clasa Clemenceau a fost folosit de marina franceză între 1963 și 2000, sub numele Foch, și poate transporta 40 de avioane la bord. Nava a fost ulterior cumpărată de Brazilia și rebotezată Sao Paulo. Sursa foto Profimedia Images
Portavionul din clasa Clemenceau a fost folosit de marina franceză între 1963 și 2000, sub numele Foch, și poate transporta 40 de avioane la bord. Nava a fost ulterior cumpărată de Brazilia și rebotezată Sao Paulo. Sursa foto Profimedia Images | Poza 11 din 33
Portavionul din clasa Clemenceau a fost folosit de marina franceză între 1963 și 2000, sub numele Foch, și poate transporta 40 de avioane la bord. Nava a fost ulterior cumpărată de Brazilia și rebotezată Sao Paulo. Sursa foto Profimedia Images
Portavionul din clasa Clemenceau a fost folosit de marina franceză între 1963 și 2000, sub numele Foch, și poate transporta 40 de avioane la bord. Nava a fost ulterior cumpărată de Brazilia și rebotezată Sao Paulo. Sursa foto Profimedia Images | Poza 12 din 33
Portavionul din clasa Clemenceau a fost folosit de marina franceză între 1963 și 2000, sub numele Foch, și poate transporta 40 de avioane la bord. Nava a fost ulterior cumpărată de Brazilia și rebotezată Sao Paulo. Sursa foto Profimedia Images
Portavionul din clasa Clemenceau a fost folosit de marina franceză între 1963 și 2000, sub numele Foch, și poate transporta 40 de avioane la bord. Nava a fost ulterior cumpărată de Brazilia și rebotezată Sao Paulo. Sursa foto Profimedia Images | Poza 13 din 33
Portavionul din clasa Clemenceau a fost folosit de marina franceză între 1963 și 2000, sub numele Foch, și poate transporta 40 de avioane la bord. Nava a fost ulterior cumpărată de Brazilia și rebotezată Sao Paulo. Sursa foto Profimedia Images
Portavionul din clasa Clemenceau a fost folosit de marina franceză între 1963 și 2000, sub numele Foch, și poate transporta 40 de avioane la bord. Nava a fost ulterior cumpărată de Brazilia și rebotezată Sao Paulo. Sursa foto Profimedia Images | Poza 14 din 33
Portavionul din clasa Clemenceau a fost folosit de marina franceză între 1963 și 2000, sub numele Foch, și poate transporta 40 de avioane la bord. Nava a fost ulterior cumpărată de Brazilia și rebotezată Sao Paulo. Sursa foto Profimedia Images
Portavionul din clasa Clemenceau a fost folosit de marina franceză între 1963 și 2000, sub numele Foch, și poate transporta 40 de avioane la bord. Nava a fost ulterior cumpărată de Brazilia și rebotezată Sao Paulo. Sursa foto Profimedia Images | Poza 15 din 33
Portavionul din clasa Clemenceau a fost folosit de marina franceză între 1963 și 2000, sub numele Foch, și poate transporta 40 de avioane la bord. Nava a fost ulterior cumpărată de Brazilia și rebotezată Sao Paulo. Sursa foto Profimedia Images
Portavionul din clasa Clemenceau a fost folosit de marina franceză între 1963 și 2000, sub numele Foch, și poate transporta 40 de avioane la bord. Nava a fost ulterior cumpărată de Brazilia și rebotezată Sao Paulo. Sursa foto Profimedia Images | Poza 16 din 33
Portavionul din clasa Clemenceau a fost folosit de marina franceză între 1963 și 2000, sub numele Foch, și poate transporta 40 de avioane la bord. Nava a fost ulterior cumpărată de Brazilia și rebotezată Sao Paulo. Sursa foto Profimedia Images
Portavionul din clasa Clemenceau a fost folosit de marina franceză între 1963 și 2000, sub numele Foch, și poate transporta 40 de avioane la bord. Nava a fost ulterior cumpărată de Brazilia și rebotezată Sao Paulo. Sursa foto Profimedia Images | Poza 17 din 33
Portavionul din clasa Clemenceau a fost folosit de marina franceză între 1963 și 2000, sub numele Foch, și poate transporta 40 de avioane la bord. Nava a fost ulterior cumpărată de Brazilia și rebotezată Sao Paulo. Sursa foto Profimedia Images
Portavionul din clasa Clemenceau a fost folosit de marina franceză între 1963 și 2000, sub numele Foch, și poate transporta 40 de avioane la bord. Nava a fost ulterior cumpărată de Brazilia și rebotezată Sao Paulo. Sursa foto Profimedia Images | Poza 18 din 33
Portavionul din clasa Clemenceau a fost folosit de marina franceză între 1963 și 2000, sub numele Foch, și poate transporta 40 de avioane la bord. Nava a fost ulterior cumpărată de Brazilia și rebotezată Sao Paulo. Sursa foto Profimedia Images
Portavionul din clasa Clemenceau a fost folosit de marina franceză între 1963 și 2000, sub numele Foch, și poate transporta 40 de avioane la bord. Nava a fost ulterior cumpărată de Brazilia și rebotezată Sao Paulo. Sursa foto Profimedia Images | Poza 19 din 33
Portavionul din clasa Clemenceau a fost folosit de marina franceză între 1963 și 2000, sub numele Foch, și poate transporta 40 de avioane la bord. Nava a fost ulterior cumpărată de Brazilia și rebotezată Sao Paulo. Sursa foto Profimedia Images
Portavionul din clasa Clemenceau a fost folosit de marina franceză între 1963 și 2000, sub numele Foch, și poate transporta 40 de avioane la bord. Nava a fost ulterior cumpărată de Brazilia și rebotezată Sao Paulo. Sursa foto Profimedia Images | Poza 20 din 33
Portavionul din clasa Clemenceau a fost folosit de marina franceză între 1963 și 2000, sub numele Foch, și poate transporta 40 de avioane la bord. Nava a fost ulterior cumpărată de Brazilia și rebotezată Sao Paulo. Sursa foto Profimedia Images
Portavionul din clasa Clemenceau a fost folosit de marina franceză între 1963 și 2000, sub numele Foch, și poate transporta 40 de avioane la bord. Nava a fost ulterior cumpărată de Brazilia și rebotezată Sao Paulo. Sursa foto Profimedia Images | Poza 21 din 33
Portavionul din clasa Clemenceau a fost folosit de marina franceză între 1963 și 2000, sub numele Foch, și poate transporta 40 de avioane la bord. Nava a fost ulterior cumpărată de Brazilia și rebotezată Sao Paulo. Sursa foto Profimedia Images
Portavionul din clasa Clemenceau a fost folosit de marina franceză între 1963 și 2000, sub numele Foch, și poate transporta 40 de avioane la bord. Nava a fost ulterior cumpărată de Brazilia și rebotezată Sao Paulo. Sursa foto Profimedia Images | Poza 22 din 33
Portavionul din clasa Clemenceau a fost folosit de marina franceză între 1963 și 2000, sub numele Foch, și poate transporta 40 de avioane la bord. Nava a fost ulterior cumpărată de Brazilia și rebotezată Sao Paulo. Sursa foto Profimedia Images
Portavionul din clasa Clemenceau a fost folosit de marina franceză între 1963 și 2000, sub numele Foch, și poate transporta 40 de avioane la bord. Nava a fost ulterior cumpărată de Brazilia și rebotezată Sao Paulo. Sursa foto Profimedia Images | Poza 23 din 33
Portavionul din clasa Clemenceau a fost folosit de marina franceză între 1963 și 2000, sub numele Foch, și poate transporta 40 de avioane la bord. Nava a fost ulterior cumpărată de Brazilia și rebotezată Sao Paulo. Sursa foto Profimedia Images
Portavionul din clasa Clemenceau a fost folosit de marina franceză între 1963 și 2000, sub numele Foch, și poate transporta 40 de avioane la bord. Nava a fost ulterior cumpărată de Brazilia și rebotezată Sao Paulo. Sursa foto Profimedia Images | Poza 24 din 33
Portavionul din clasa Clemenceau a fost folosit de marina franceză între 1963 și 2000, sub numele Foch, și poate transporta 40 de avioane la bord. Nava a fost ulterior cumpărată de Brazilia și rebotezată Sao Paulo. Sursa foto Profimedia Images
Portavionul din clasa Clemenceau a fost folosit de marina franceză între 1963 și 2000, sub numele Foch, și poate transporta 40 de avioane la bord. Nava a fost ulterior cumpărată de Brazilia și rebotezată Sao Paulo. Sursa foto Profimedia Images | Poza 25 din 33
Portavionul din clasa Clemenceau a fost folosit de marina franceză între 1963 și 2000, sub numele Foch, și poate transporta 40 de avioane la bord. Nava a fost ulterior cumpărată de Brazilia și rebotezată Sao Paulo. Sursa foto Profimedia Images
Portavionul din clasa Clemenceau a fost folosit de marina franceză între 1963 și 2000, sub numele Foch, și poate transporta 40 de avioane la bord. Nava a fost ulterior cumpărată de Brazilia și rebotezată Sao Paulo. Sursa foto Profimedia Images | Poza 26 din 33
Portavionul din clasa Clemenceau a fost folosit de marina franceză între 1963 și 2000, sub numele Foch, și poate transporta 40 de avioane la bord. Nava a fost ulterior cumpărată de Brazilia și rebotezată Sao Paulo. Sursa foto Profimedia Images
Portavionul din clasa Clemenceau a fost folosit de marina franceză între 1963 și 2000, sub numele Foch, și poate transporta 40 de avioane la bord. Nava a fost ulterior cumpărată de Brazilia și rebotezată Sao Paulo. Sursa foto Profimedia Images | Poza 27 din 33
Portavionul din clasa Clemenceau a fost folosit de marina franceză între 1963 și 2000, sub numele Foch, și poate transporta 40 de avioane la bord. Nava a fost ulterior cumpărată de Brazilia și rebotezată Sao Paulo. Sursa foto Profimedia Images
Portavionul din clasa Clemenceau a fost folosit de marina franceză între 1963 și 2000, sub numele Foch, și poate transporta 40 de avioane la bord. Nava a fost ulterior cumpărată de Brazilia și rebotezată Sao Paulo. Sursa foto Profimedia Images | Poza 28 din 33
Portavionul din clasa Clemenceau a fost folosit de marina franceză între 1963 și 2000, sub numele Foch, și poate transporta 40 de avioane la bord. Nava a fost ulterior cumpărată de Brazilia și rebotezată Sao Paulo. Sursa foto Profimedia Images
Portavionul din clasa Clemenceau a fost folosit de marina franceză între 1963 și 2000, sub numele Foch, și poate transporta 40 de avioane la bord. Nava a fost ulterior cumpărată de Brazilia și rebotezată Sao Paulo. Sursa foto Profimedia Images | Poza 29 din 33
Portavionul din clasa Clemenceau a fost folosit de marina franceză între 1963 și 2000, sub numele Foch, și poate transporta 40 de avioane la bord. Nava a fost ulterior cumpărată de Brazilia și rebotezată Sao Paulo. Sursa foto Profimedia Images
Portavionul din clasa Clemenceau a fost folosit de marina franceză între 1963 și 2000, sub numele Foch, și poate transporta 40 de avioane la bord. Nava a fost ulterior cumpărată de Brazilia și rebotezată Sao Paulo. Sursa foto Profimedia Images | Poza 30 din 33
Portavionul din clasa Clemenceau a fost folosit de marina franceză între 1963 și 2000, sub numele Foch, și poate transporta 40 de avioane la bord. Nava a fost ulterior cumpărată de Brazilia și rebotezată Sao Paulo. Sursa foto Profimedia Images
Portavionul din clasa Clemenceau a fost folosit de marina franceză între 1963 și 2000, sub numele Foch, și poate transporta 40 de avioane la bord. Nava a fost ulterior cumpărată de Brazilia și rebotezată Sao Paulo. Sursa foto Profimedia Images | Poza 31 din 33
Portavionul din clasa Clemenceau a fost folosit de marina franceză între 1963 și 2000, sub numele Foch, și poate transporta 40 de avioane la bord. Nava a fost ulterior cumpărată de Brazilia și rebotezată Sao Paulo. Sursa foto Profimedia Images
Portavionul din clasa Clemenceau a fost folosit de marina franceză între 1963 și 2000, sub numele Foch, și poate transporta 40 de avioane la bord. Nava a fost ulterior cumpărată de Brazilia și rebotezată Sao Paulo. Sursa foto Profimedia Images | Poza 32 din 33
Portavionul din clasa Clemenceau a fost folosit de marina franceză între 1963 și 2000, sub numele Foch, și poate transporta 40 de avioane la bord. Nava a fost ulterior cumpărată de Brazilia și rebotezată Sao Paulo. Sursa foto Profimedia Images
Portavionul din clasa Clemenceau a fost folosit de marina franceză între 1963 și 2000, sub numele Foch, și poate transporta 40 de avioane la bord. Nava a fost ulterior cumpărată de Brazilia și rebotezată Sao Paulo. Sursa foto Profimedia Images | Poza 33 din 33
Portavionul din clasa Clemenceau a fost folosit de marina franceză între 1963 și 2000, sub numele Foch, și poate transporta 40 de avioane la bord. Nava a fost ulterior cumpărată de Brazilia și rebotezată Sao Paulo. Sursa foto Profimedia Images
,

Marina braziliană a anunțat că portavionul ia apă la bord și s-ar putea scufunda, drept urmare nu a fost primit în porturi.

În ciuda unei cereri a Ministrului Mediului către marina militară, de a nu scufunda nava, forțele navale au anunțat că nu au de ales și că vor trebui să scufunde portavionul la o adâncime de 5.000 de metri, la o distanță de 350 de kilometri de țărm, în zona economică exclusivă a Brazilei.

Locul ales este departe de zonele de protecție de mediu și de cabluri submarine.

"Având în vedere starea deteriorată a navei și inevitabilitatea unei scufundări necontrolate, nu există altă variantă decât scufundarea navei într-un mod organizat", a anunțat marina braziliană.

Forțele navale voiau să scoată portavionul în larg miercuri, însă procurorii au încercat să oprească procedura citând amenințarea de mediu pe care nava o prezintă, având în componență tone de azbest în pereții interiori. Un judecător federal a respins joi cererea procurorilor, susținând că marina a luat în calcul deja impactul asupra mediului.

Portavionul din clasa Clemenceau a fost folosit de marina franceză între 1963 și 2000 și poate transporta 40 de avioane la bord. Nava a fost ulterior cumpărată de Brazilia și rebotezată Sao Paulo.

Editor : V.M.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
După ce George Simion l-a jignit, Emmanuel Macron l-a sunat imediat pe Nicușor Dan. Liderul francez i-a spus...
Digi FM
Mesajul unui puști de 12 ani, diagnosticat cu autism, pentru George Simion, după ce l-a jignit pe Nicușor...
Pro FM
Ultimele cuvinte ale lui Avicii. Ce a scris Tim Bergling în jurnal, cu o zi înainte de a-și pune capăt vieții
Film Now
Cu părul cărunt și un costum masculin reinterpretat, Andie MacDowell a fost regina covorului de la Cannes...
Adevarul
O româncă a rămas fără 50.000 de lei, în urma unei fraude de tip „spoofing”. Cum funcționează noua metodă de...
Newsweek
4.800 lei în plus la pensie în luna iunie pentru un pensionar cu 37 ani munciți. Cum se explică?
Digi FM
Irinel Columbeanu are mari datorii la azil. Pensia nu acoperă nici măcar un sfert din cheltuieli: "Nu-l mai...
Digi World
"Nu e de glumit. Intoxicația cu apă poate fi fatală!". Primele simptome și ce să faci dacă o persoană se...
Digi Animal World
Acest câine are un nume absolut hilar: „Mama mea refuză să-mi plimbe câinele pentru că numele lui e prea...
Film Now
Scarlett Johansson, despre colaborarea cu Bill Murray și acuzațiile ce i-au fost aduse actorului: Viața l-a...
UTV
Salma Hayek, pe coperta Sports Illustrated Swimsuit 2025: „Am aproape 60 de ani, nici nu mi-ar fi trecut prin...