Unele restaurante „Gustos și atât”, lanțul care a înlocuit McDonald’s în Rusia, nu vor mai servi clienților cartofi prăjiți pentru că au rămas fără materie primă. Conform presei ruse, citate de BBC, restaurantele duc lipsă de varietatea specifică de cartofi folosită la McDonald’s, ceea ce înseamnă că rușii vor trebui să aleagă un înlocuitor pentru cartofii de lângă burgeri sau nuggets.
Compania rusească transmite că se așteaptă să aibă din nou cartofi prăjiți disponibili, începând de la toamnă.
Gigantul fast-food american și-a vândut restaurantele din Rusia unui oligarh local, iar mai multe foste restaurante s-au redeschis sub numele „Vkusno i Tochka”, adică „Gustos și atât”.
La o lună de la apariția McDonald’s-ului pe stil rusesc, însă, meniul pare tot mai mic – Cel mai probabil, „cartofii rustici”, o versiune mai subțire a cartofilor prăjiți clasici, vor lipsi și ei din meniu până la toamnă.
Într-o declarație oferită agenției de presă ruse, Tass, compania a motivat că în 2021 a fost o recoltă slabă de cartofi de tipul folosit la restaurante și că importul de pe alte piețe este imposibil.
Ministerul agriculturii rus s-a grăbit să anunțe, însă, că țara nu duce lipsă de cartofi – „Piața rusească este aprovizionată cât se poate de bine cu cartofi, inclusiv cu cartofi procesați. Pe lângă asta, producția din noua recoltă continuă să intre pe piață, ceea ce elimină posibilitatea vreunei deficiențe”, a transmis ministerul rus.
Ulterior, compania americană a anunțat că iese de pe piața rusească ca urmare a crizei umanitare provocate de această țară prin războiul pornit împotriva Ucrainei.
A anunțat, de asemenea, că Alexander Govor, care se ocupa de 25 de restaurante McDonald's din Siberia va prelua restaurantele. Conform aranjamentelui stabilit, McDonald's își păstrează marca înregistrată în Rusia și are opțiunea de a-și recumpăra restaurantele pe parcursul următorilor 15 ani.
McDonald's a funcționat în Rusia vreme de 30 de ani până la anunțul plecării. Primul restaurant s-a deschis în ianuarie 1990, la Moscova, un moment cheie în deschiderea economiei Uniunii Sovietice, cu puțin timp înainte de prăbușirea acesteia.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 136 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.