Video Noi tendințe se impun în Suedia din cauza pandemiei. Afacerea care cunoaște acum un succes neașteptat

Data actualizării: Data publicării:
Magnus Rydell producator aragazuri Trangia - captura video
Magnus Rydell, producător de aragazuri de campanie Trangia, spune că cererea a devenit atât de mare, încât se lucrează și în weekend Foto: captură video Digi24

În această perioadă, toată lumea vrea să petreacă timp în aer liber. Plimbări, drumeții sau pur și simplu o ieșire din casă pentru a scăpa de chingile carantinei. Cajsa Ränner, din Suedia, își ia adesea familia și echipamentul de camping și merg cu toții să se relaxeze și să-și reîncarce bateriile în aer liber. Sunt două lucruri fără de care nu poate pleca în călătorie: îmbrăcămintea de vreme rea și un dispozitiv, la mare căutare acum, în vremea pandemiei. Urmăriți un reportaj marca „Focus Europa”, un proiect Digi24 şi Deutsche Welle. Emisiunea e difuzată vinerea la ora 23:30 și în reluare sâmbăta de la ora 19:30.

„Aici, uită-te la ace. Dacă arată așa, amintiți-vă: este un ienupăr”, le spune copiilor Cajsa Ränner. Îi învață să deosebească plantele. Asta înseamnă să vezi și să înveţi. Cajsa Ränner și-a dus cei trei copii, Tea, Kalle și Lasse, în pădure. I-a scos din apartamentul lor din Stockholm. Mulți orăşeni din Suedia fac același lucru, mai ales în weekenduri. Temperaturile reci și ploile uşoare contează prea puţin pentru oamenii de aici.

„E plăcut să ieși în natură - mai ales acum cu atâtea restricţii în viaţa noastră, când nu ne întâlnim cu prea mulți oameni sau ne petrecem toată ziua la birou”, spune Cajsa Ränner.

Precum Cajsa, mulți suedezi au redescoperit dragostea pentru natură pe măsură ce criza corona se prelungea. Nu e vorba neapărat de a parcurge distanţe mari, ci de a-și reîncărca bateriile pentru a mai suporta perioada îndelungată petrecută în casă.

Aragazul rezistent la furtună

Un punct culminant al fiecărei excursii în aer liber este gătitul în aer liber. Nu e nevoie de multe lucruri: câteva legume tocate, tăiței instant și un mic aragaz de camping. Aici, în Suedia, se numește „aragaz rezistent la furtună”. Arzătorul, vesela și un paravan de vânt sunt ambalate destul de practic, așa că se potrivesc în aproape orice rucsac.

Pentru Cajsa și copiii ei nu e nimic special, dar în timpul pandemiei, astfel de aragazuri de camping s-au vândut ca pâinea caldă.

„E destul de amuzant. Folosim de zeci de ani chestia asta veche, așa că e minunat să văd că acum e atât de popular. A devenit cu adevărat o modă. Mulți oameni descoperă acum plăcerea de a-şi petrece timpul în aer liber. E un echipament pe cinste. E foarte uşor să găteşti la el”, spune Cajsa Ranner.

aragazul de campanie trangia
Aragazul de campanie Trangia, denumit și aragazul rezistent la furtună, este la mare căutare în Suedia, de când cu restricțiile din pandemie Foto: Profimedia

O idee veche de 50 de ani

Ideea gătitului în aer liber la asemenea aragaz s-a născut acum mai bine de 50 de ani în Jämtland, în centrul Suediei, aproape de granița cu Norvegia.

Pădurile întinse, munții stâncoşi și nenumăratele lacuri fac din regiune un paradis în aer liber. Nu e nicio coincidență, aşadar, că aragazuri de camping au fost fabricate aici, în micul oraș Trångsviken, încă de la sfârșitul anilor 1950.

Este o afacere suedeză de familie, specializată în echipamente de gătit pentru iubitorii de natură. Vechea presă încă funcționează. Arzătorul a fost conceput inițial pentru excursii mai lungi, dar există cereri și din partea turiștilor de ocazie.

Și cererile continuă să crească. Acum, Trangia produce aproximativ 250 de mii de astfel de aragazuri pe an. Afacerea de familie abia poate ține pasul.

„Lucrăm în trei schimburi, dar şi în weekenduri, ca să putem produce cât mai mult”, spune Magnus Rydell, producător de aragazuri de campanie.

Cadoul de vacanță al anului

Odată cu creșterea cererii pentru echipamente de drumeţie, industria de retail din Suedia a denumit aceste aragazuri de campanie cadoul de vacanță al anului.

Titlul este luat destul de în serios. De la sfârșitul anilor 1980, o companie de cercetare a pieței a analizat care sunt produsele cele mai căutate în Suedia.

„Observăm această nouă dorinţă de a ieşi în natură. Magazinele care vând echipamente sportive și pentru activităţi în aer liber fac afaceri bune, într-un moment în care multe alte afaceri se descurcă mult mai prost. Este simbolic pentru vremurile în care trăim”, spune Saga Bowallius, analist.

Cajsa și cei trei copii ai ei au decis să iasă în natură în această iarnă ori de câte ori au ocazia. Nu contează dacă prepară mâncarea acasă sau în aer liber. Dar, cumva, are un gust aparte atunci când este făcută pe acel aragaz mic. Și asta îi ajută să depăşească această perioadă dificilă cu un zâmbet pe buze.

Editor : Luana Pavaluca

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri