Premieră medicală: Un bolnav de cancer a fost operat de un chirurg de la o distanță de aproape 11.000 km

Te-ar putea interesa și:
Un bărbat cu cancer la prostată a fost supus „cu succes” primei intervenţii chirurgicale robotice de pe continent, efectuată de la distanţă de către un medic din Statele Unite, au anunţat spitalele implicate, relatează AFP și Agerpres.
Prostatectomia - îndepărtarea parţială sau completă a prostatei - efectuată pe 14 iunie a fost, de asemenea, prima din lume efectuată la o astfel de distanţă, au declarat sursele citate.
Operaţia "a decurs bine", a declarat joi pentru AFP Carlos Alberto Masseca, directorul Complexo Hospitalar Cardeal Dom Alexandre do Nascimento (CHDC), spitalul din Luanda unde a avut loc operaţia. La trei zile după procedură, pacientul, Fernando da Silva, în vârstă de 67 de ani, a revenit acasă.
Intervenţia a fost "efectuată cu succes" de Vipul Patel, directorul medical al Institutului Global de Robotică, din cadrul spitalului AdventHealth Celebration, situat în Florida (sud-estul Statelor Unite).
„Procedura a fost efectuată la o distanţă de aproape 11.000 km, devenind telechirurgia efectuată la cea mai mare distanţă” în lume, a declarat miercuri, într-un comunicat, Spitalul AdventHealth Celebration.
Potrivit spitalului angolez, aceasta a fost "prima intervenţie chirurgicală teleasistată efectuată în Angola şi pe continentul african".
O echipă multidisciplinară de chirurgi, anestezişti, asistente medicale, ingineri şi un membru al echipei directorului medical Patel au fost prezenţi în sala de operaţie din Luanda, a explicat CHDC.
Cancerul de prostată este principala cauză de deces prin cancer în rândul bărbaţilor din Africa subsahariană, potrivit Observatorului Global al Cancerului.
Editor : A.P.
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.