Mii de sârbi au protestat luni la Belgrad împotriva deciziei guvernului de a-i oferi ginerelui preşedintelui american Donald Trump o clădire istorică distrusă de NATO în 1999 pentru a construi un hotel de lux, informează EFE.
„Aceasta nu este doar o luptă pentru o clădire, este o luptă pentru a ne păstra istoria, identitatea şi dreptul la patrimoniu cultural", au denunţat pe reţelele de socializare reprezentanţii studenţilor Universităţii din Belgrad, care conduc de luni de zile proteste în care acuză guvernul de corupţie şi autoritarism.
Guvernul sârb a semnat un acord cu Affinity Global Development, o companie la care este coproprietar Jared Kushner, ginerele preşedintelui Trump, pentru a transforma fostul sediu al Statului Major într-un complex care include un hotel marca Trump şi 1.500 de apartamente de lux.
Costul proiectului imobiliar din centrul capitalei Belgrad este de 500 de milioane de euro.
În noiembrie anul trecut, înainte de semnarea contractului, guvernul a retras pentru această clădire statutul de bun cultural.
Dovadă că Trump ia investiția în serios, deja a achiziționat domeniul trumpbelgrade.com, unde anunță că în vara acestui an încep vânzările. iată mai jos cum ar trebui să arate proprietatea.
captură foto Trumpbelgrade.com
Bombardamente NATO
Edificiul a fost distrus în bombardamentele pe care NATO le-a lansat în urmă cu 26 de ani pentru a opri represiunea liderului sârb de atunci, Slobodan Milosevic, împotriva provinciei Kosovo. Statele Unite au condus aceste bombardamente aeriene în care se estimează că au fost ucişi aproximativ 500 de civili sârbi.
Unii experţi cred că această decizie a încălcat legislaţia de protecţie a bunurilor culturale.
Cunoscut sub numele de "Statul Major", acesta este un complex format din multe clădiri create de renumitul arhitect sârb Nikola Dobrovic între 1956 şi 1965 şi este considerat o bijuterie a modernismului arhitectural.
Complexul a fost inclus în lista celor mai periclitate 14 obiecte de patrimoniu cultural din Europa de către organizaţia Evropa Nostra, a relatat postul de televiziune N1.
În fiecare an, pe 24 martie, sârbii îşi amintesc de începutul operaţiunii NATO care a durat aproape trei luni şi care a dus la retragerea forţelor sârbe din Kosovo şi, în cele din urmă, la căderea regimului Milosevic.
În 2008, Kosovo şi-a declarat unilateral independenţa, pe care Serbia încă nu o recunoaşte.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 136 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.