Salvini susține că interzicerea vânzării maşinilor cu motoare termice în UE este o „sinucidere” şi un „cadou” oferit industriei chineze

Data publicării:
Salvini acuză: Italia riscă "să moară de indecizie"
Matteo Salvini Foto INQUAM PHOTOS/GEORGE CALIN

Ministrul italian al transporturilor, vicepremierul Matteo Salvini, consideră că trecerea rapidă la motoare exclusiv electrice pentru autoturismele comercializate în Uniunea Europeană va fi o „sinucidere” şi un „cadou” oferit industriei chineze, relatează Reuters.

„Nouă tuturor ne pasă de apă, de calitatea aerului şi de un mediu mai curat, dar asta nu înseamnă că trebuie să concediem milioane de lucrători şi să închidem mii de afaceri”, a spus Salvini, liderul partidului eurosceptic Liga, potrivit Agerpres.

„Avem nevoie de mai mult timp şi de contribuţii economice pentru a-i ajuta pe cei care doresc să-şi schimbe maşinile”, a adăugat politicianul italian.

Parlamentul European a aprobat marţi o legislaţie care interzice începând din anul 2035 vânzarea în statele UE a autoturismelor noi diesel şi pe benzină, cu scopul de a grăbi tranziţia către un parc auto cu motoare electrice pentru a combate schimbările climatice. Legislaţia mai are nevoie doar de aprobarea Consiliului UE, respectiv statele membre.

"Regulamentul încurajează producţia de vehicule cu emisii scăzute sau zero. El cuprinde o revizuire ambiţioasă a obiectivelor pentru 2030 şi un obiectiv de emisii zero pentru 2035, care este esenţial pentru a putea realiza neutralitatea climatică până în 2050. Obiectivele oferă claritate industriei auto şi stimulează inovaţia şi investiţiile în cazul producătorilor de maşini. Consumatorii vor putea cumpăra şi conduce mai ieftin maşinile cu emisii zero, iar o piaţă la mâna a doua va apărea mai rapid. Astfel, condusul sustenabil va deveni accesibil tuturor", a declarat eurodeputatul olandez Jan Huitema, care este raportor pe acest proiect. Noua legislaţie stabileşte are ca scop reducerea emisiilor de CO2 produse de autoturismele şi camionetele noi cu 100%. Obiectivele intermediare pentru 2030 au fost fixate la 55% pentru autoturisme şi 50% pentru camionete.

Regulamentul prevede însă că producătorii care au o producție mică anuală (între 1.000 şi 10.000 de autoturisme noi sau între 1.000 şi 22.000 de camionete noi) pot obţine o derogare până la sfârşitul anului 2035.

Editor : M.B.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Aparatul din sufragerie care îți dublează factura la curent. Consumă mai mult decât aerul condiționat, nu...
Digi FM
Sociologul Gelu Duminică, revoltat de un subiect de la Evaluarea Națională: „M-a dezgustat lipsa de...
Pro FM
Cum se simte Dakota Johnson după despărțirea de Chris Martin. Apropiat: „Își dorește o viață cu sens, pe...
Film Now
Actorul Ashley Walters din „Adolescence” susține că serialul l-a determinat să-i limiteze timpul de ecran...
Adevarul
Generali iranieni au fost sunați de agenți ai Mossadului după atacul asupra Israelului: „Avem toate...
Newsweek
Tăierea pensiilor speciale din nou amânată. De ce nu se mai reduc cu 15% pensiile de 25.000 lei?
Digi FM
Cine este și cum arată iubita lui Ilie Bolojan. Noul premier al României a divorțat de fosta soție în 2013
Digi World
Un bărbat a mâncat 150 de ouă, în doar cinci zile: „E o nebunie, corpul meu s-a subțiat considerabil”...
Digi Animal World
Piton uriaș, surprins când înghite o antilopă adultă întreagă, ca pe o zmeură. Imaginile sunt virale
Film Now
Prietenia lor pare indestructibilă. Tom Cruise, apariție surpriză pe covorul roșu, la premiera „F1”, pentru...
UTV
Andreea Bălan și Victor Cornea au ales locația pentru nuntă: „Le-a plăcut foarte mult!”