SUA vor să caute alternative la GPS: „Continuând să ne bazăm atât de mult pe un singur sistem, suntem expuşi”

Data publicării:
Satellite technology, conceptual illustration
Imagine cu caracter ilustrativ. Sursa foto: Profimedia Images

Comisia Federală pentru Comunicaţii din SUA a anunţat miercuri că intenţionează să voteze luna viitoare pentru a explora alternative la GPS, după ce au fost exprimate îngrijorări privind securitatea naţională ca urmare a dependenţei de un singur sistem, devenit crucial pentru viaţa modernă, relatează Reuters.

GPS, prescurtarea de la Global Positioning System, este o reţea de sateliţi şi dispozitive de recepţie utilizate pentru poziţionarea, navigarea şi cronometrarea pe Pământ a orice, de la nave şi avioane la maşini.

„Continuând să ne bazăm atât de mult pe un singur sistem, suntem expuşi”, a declarat preşedintele FCC, Brendan Carr. „Trebuie să dezvoltăm tehnologii redundante”, a subliniat el.

Au existat rapoarte privind o creştere a interferenţelor GPS în întreaga lume, în special începând cu anul 2023, cunoscute sub numele de „spoofing”, ceea ce a generat temeri cu privire la un risc crescut de accidente, în cazul în care avioanele deviază de la curs.

„Perturbările GPS au potenţialul de a submina securitatea economică şi naţională a naţiunii. Iar riscurile pentru sistemul nostru actual nu fac decât să crească”, a declarat Carr, menţionând că preşedintele Donald Trump şi un grup bipartizan de congresmeni solicită măsuri de ani de zile.

FCC va vota pe 27 martie o procedură de cercetare pentru a explora alte sisteme de poziţionare, navigare şi cronometrare (PNT) care pot fi completări sau alternative la GPS. „Sperăm că acest efort va implica părţile interesate din guvern şi din industrie pentru a încuraja dezvoltarea de noi tehnologii şi soluţii PNT”, a declarat Carr.

GPS este unul dintre cele mai importante instrumente de navigaţie în aviaţie, care a înlocuit dispozitivele terestre costisitoare care transmiteau unde radio pentru a ghida avioanele spre aterizare. Sistemele GPS se bazează pe semnale transmise de sateliţi aflaţi pe orbita medie a Pământului şi sunt vulnerabile la perturbări.

Administraţia Federală a Aviaţiei a declarat anul trecut că lucrează cu parteneri interinstituţionali şi internaţionali la capacităţi de autentificare a sistemului global de navigaţie prin satelit pentru a întrerupe spoofing-ul.

Editor : A.R.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Stațiunile românești care renasc din ruină și nepăsare. 5 exemple din comunism care readuc speranță...
Digi FM
Soția lui Ilie Năstase, după ce a depus actele de divorț: "Nu vreau să-l denigrez, doar că nu am mai putut să...
Pro FM
Raluka, adevărul despre relația cu iubitul cu 20 de ani mai mare: „E singurul care m-a liniștit. Mi-a arătat...
Film Now
Noi detalii despre starea de sănătate a lui Bruce Willis. Fiica actorului, Rumer, a rupt tăcerea: „Simt o...
Adevarul
Reînarmarea poate aduce prosperitate României. Expert: „Cândva am aplicat cu succes asta”
Newsweek
Pensie specială de 25.000 lei la 45 ani. Pensionari cu zeci de ani de muncă iau 1.281 lei. De ce?
Digi FM
Cum a reușit o femeie să fenteze taxa de bagaj la avion. Trucul ingenios care i-a făcut să râdă și pe...
Digi World
Ce se întâmplă în organismul tău când stai pe scaun opt ore pe zi. Ce poți face: soluții simple care contează
Digi Animal World
Momentul în care un urs negru urmărește o femeie în vârstă pe o stradă din Connecticut. Imaginile sunt virale
Film Now
Richard Gere și soția, într-o imagine rară cu băieții lor. „Sunteți un exemplu minunat pentru copiii voștri”
UTV
Bianca Censori, copia fidelă a lui Kim Kardashian: body nude și cizme de blană în Beverly Hills