NASA confirmă că astronauţii americani se pregătesc să zboare spre Marte
Data actualizării: Data publicării:
Revenirea astronauţilor americani pe Lună, anunţată pentru anul 2024, vizează pregătirea sosirii primului om pe planeta Marte în 2033, a confirmat marţi administratorul agenţiei spaţiale americane (NASA), Jim Bridenstine, citat de AFP.
Foto: Shutterstock
„Vrem să reuşim să asolizăm pe Marte în 2033”, a declarat administratorul NASA în timpul unei audieri în Congresul american.
„Putem să devansăm data asolizării pe Marte devansând asolizarea pe Lună. Luna este un fel de banc de probă”, a continuat fostul parlamentar american, numit în această funcţie de preşedintele Donald Trump.
NASA a fost somată să îşi urgenteze activităţile, săptămâna trecută, atunci când preşedintele american, prin vocea vicepreşedintelui Mike Pence, a devansat cu patru ani calendarul revenirii americane pe Lună, din 2028 în 2024 - ce ar putea fi ultimul an dintr-un posibil al doilea mandat al preşedintelui Trump.
Mulţi experţi şi membri ai Congresului din Washington se îndoiesc de capacitatea NASA de a respecta acest nou termen limită, din cauza întârzierilor acumulate în dezvoltarea noii rachete americane ce ar putea fi folosită pentru misiuni lunare, Space Launch System (SLS), construită de Boeing.
O misiune pe Marte ar dura cel puţin doi ani, din cauza distanţei, în timp ce o călătorie spre Lună necesită doar trei zile.
Lansarea şi revenirea dinspre Marte pot fi organizate doar atunci când "Planeta Roşie" şi Terra se situează de aceeaşi parte a Soarelui, fenomen care se petrece aproximativ la fiecare 26 de luni şi care va avea loc în 2031, 2033, etc.
În 2017, o lege de finanţare a NASA a fixat anul 2033 ca dată a lansării primei misiuni spre Marte cu echipaj uman, însă agenţia spaţială americană vorbea adeseori despre "anii 2030" în comunicatele sale oficiale publicate în ultimele luni.
NASA doreşte să înveţe să extragă şi să exploateze tonele de gheaţă prezente la polul sudic al Lunii. „Gheaţa din apă reprezintă aer de respirat, apă de băut, dar şi carburant”, a declarat Jim Bridenstine. „Obiectivul nu este doar acela de a duce oameni pe suprafaţa lunară, ci de a dovedi că putem să trăim şi să locuim într-o altă lume”, a adăugat el.
„De acord, dar de câţi bani aţi avea nevoie?”, l-a întrebat Eddie Bernice Johnson, care prezidează comisia pentru Ştiinţă din Camera Reprezentanţilor.
Administratorul NASA a promis că va actualiza necesarul bugetar al agenţiei spaţiale americane înainte de data de 15 aprilie.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 136 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.