JACKSONVILLE BEACH, FL - OCTOBER 07: Large waves caused by Hurricane Matthew pound the Jacksonville Pier and was damaged by the storm, October 7, 2016 in Jacksonville Beach, Florida. Hurricane Matthew passed by offshore bringing heavy winds and flooding. (Photo by Mark Wilson/Getty Images)
Uraganul Matthew a făcut 19 victime în Florida, Georgia și Carolina de Nord. Furtuna a ajuns acum în Carolina de Sud şi, deşi nu mai are aceeaşi forţă, rămâne o ameninţare pentru cei care locuiesc pe coastă.
FOTO: Getty Images
ACTUALIZARE 18.00. Bilanţul victimelor a ajuns la 19.
0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
Vântul a suflat cu 120 de kilometri pe oră, iar valurile mari au măturat plajele şi au distrus construcţiile de pe ţărm. Zeci de oameni, captivi în maşinile luate de valuri, au fost salvaţi în ultimul moment.
Uraganul Matthew a ajuns la sol în apropiere de oraşul Charleston din Carolina de Sud. În calea furtunii a fost şi un portavion din Al Doilea Război Mondial - muzeu acum.
Furtuna a avansat în Carolina de Nord, dar s-a întors în larg. A continuat să plouă puternic, aşa că au fost şi inundaţii. Zeci de oameni au avut nevoie de ajutor pentru că rămăseseră blocaţi în maşinile luate de şuvoaiele uriaşe.
Deşi Matthew a scăzut în intensitate până la categoria 1, vântul a continuat că bată şi cu 120 de kilometri pe oră.
„Când vorbim de pagubele cauzate de vânt, ţinem cont şi de efectul de tunel. Vântul loveşte clădiri, case şi acoperişuri. Te dă jos. Abia pot să stau în picioare”, a relatat un reporter american.
Un bărbat, proprietar al unei pensiuni amenajate într-un fost far al Marinei Americane, la 50 de kilometri de ţărm, a filmat şi a postat apoi pe internet imagini cu uraganul.
Autorităţile încep să evalueze pagubele lăsate în urmă de furia urganului.
„Va dura ceva până când vom relua alimentarea cu energie electrică, pentru a verifica poduri, pentru a da la o parte resturile şi copacii dărâmaţi şi pentru a elibera şi repara drumurile”, a explicat Nathan Deal, guvernatorul statului Georgia.
Matthew va pierde din ce în ce mai mult din puteri în următoarele zile. Cu toate acestea, autorităţile americane le cer oamenilor să fie vigilenţi, pentru că greul nu a trecut - inundaţiile care vor urma pot fi destul de serioase.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 140 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.