Climă: Fără o declarație comună UE-China din cauza unui diferend comercial
Data publicării:
Foto: Consiliul UE
China și Uniunea Europeană nu au reușit, vineri, la Bruxelles, să dea publicității o declarație comună privind schimbările climatice, din cauza divergențelor persistente legate de chestiunile comerciale, a declarat o sursă europeană, citată de AFP.
Foto: Consiliul UE
"UE și China nu au semnat o declarație scrisă în domeniul climatului din cauza divergențelor asupra 'statutului de economie de piață' al Chinei", a explicat această sursă, relatează Agerpres.
"UE și China sunt de acord cu totul, cu excepția chestiunii comerțului, însă diferențele sunt pe cale să se aplaneze", a precizat la rândul său purtătorul de cuvânt al Comisiei Europene, Margaritis Schinas.
Europenii, ca și americanii, refuză să acorde Beijingului statutul de economie de piață,pe care îl acuză de dumping în anumite sectoare, în special în industria oțelului.
A doua putere economică la nivel mondial, China este de părere că are dreptul la acest tratament care i-ar fi mai favorabil decât cel rezervat în prezent. De altfel, în primăvară, a depus un recurs la Organizația Mondială a Comerțului (OMC) pentru a protesta față de atitudinea europenilor.
"În ceea ce privește problemele legate de excedentele din industria oțelului și comerț, suntem pe punctul de a ne apropia pozițiile, dar deocamdată nu am ajuns la acest lucru", a recunoscut președintele Comisiei Europene, Jean-Claude Juncker, în cursul unei conferințe de presă, amânată cu câteva ore de contenciosul comercial.
În momentul în care China a aderat la OMC în 2001, s-a menționat că restul țărilor membre ale organizației pot să o considere timp de 15 ani drept o economie închisă, ceea ce le-a permis partenerilor săi să beneficieze de a anumită marjă de manevră privind taxele vamale asupra exporturilor, în caz de dumping. Această perioadă s-a încheiat în decembrie 2016, dar UE și Statele Unite au decis să păstreze reguli severe care le protejează împotriva produselor chinezești la preț redus ce le inundă piețele.
China consideră că refuzul de a i se acord statutul de economie de piață este un exemplu de "protecționism mascat".
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 142 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.