De astăzi, viteza maximă de circulație în Paris va fi de 30 km pe oră. Cu cât vor fi amendați cei care încalcă regula

Data actualizării: Data publicării:
Panoramă aeriană a Parisului.
Parisul limitează viteza automobilelor în oraş la 30 km/h. Foto: GettyImages

Parisul retrogradează într-o viteză inferioară. De astăzi, viteza maximă de circulație în capitala Franței va fi de 30 kilometri pe oră, cu doar câteva excepții. Ideea ar fi de a descuraja traficul de mașini și de a privilegia bicicletele sau transportul în comun.

Limită de viteză de 30 de km/h era oricum în vigoare pentru 60% din străzile capitalei. Vor fi câteva excepții de la regulă, transmite AFP, preluat de RFI. Pe Champs Elysées se va putea circula în continuare cu 50 de km/h. Pe primul inel periferic va fi menținută viteza actuală de 70 de km/h.

Pentru cei care nu vor respecta noua decizie a Primăriei Capitalei amenda este de 135 de euro și retragerea a 2 puncte de pe permisul de conducere.

Scopul este de a descuraja folosirea mașinii. Însă cu riscuri. Un raport francez arată însă că maşinile poluează mai mult la o viteză de 30 de km/h decât cele care înaintează cu 50 de km/h. Explicaţia: o maşină ce rulează la o viteză scăzută emite mai mult dioxid de carbon. În centrul oraşelor, maşinile poluează cu până la 15% mai mult circulând cu 30 de km/h decât cu 50 de km/h. De aceea, la orele de vârf, când multe maşini circulă la viteze foarte mici din cauza traficului aglomerat, nivelul de poluare este cel mai ridicat. Cel mai puţin poluează o maşină care circulă cu 70 de km/h artă studiul realizat de Centrul pentru Mediu.

Măsura mulțumește parizienii, însă nu este aprobată de cei care stau în suburbii. Aceștia se deplasează de acasă şi până la serviciul din Paris cu maşinile astfel că nu îşi doresc să petreacă şi mai mult timp în trafic. Iar cei care locuiesc în Paris, nu prea circulă cu autoturismele personale în capitală.

Odată cu reducerea vitezei, primăria speră şi la reducerea zgomotului. Un studiu publicat în luna iulie, de Consiliul Naţional al Zgomotului arăta că în Franţa, zgomotul afectează 26 de milioane de persoane iar asta se reflectă în starea lor de sănătate. 3,9 milioane de francezi au probleme de somn din cauza poluării fonice iar peste 700.000 sunt depresivi din acelaşi motiv.

O altă măsură de descurajare a folosirii vehiculelor este de taxare a parcării pentru scutere şi motociclete. În prezent, parcarea acestora este gratuită. Din 2022 situația se va schimba iar motocicliștii vor trebui să achite abonamente pentru a parca în Paris. Un abonament general va costa 160 de euro pe lună. Ca o comparație, un abonament lunar pentru transportul în comun costă 75 de euro.

Editor : A.P.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Pensia pe care o va încasa Traian Băsescu. Câți bani va lua fostul președinte, nimeni nu se aștepta la suma...
Digi FM
Câți bani câștigă Ștefan Bănică pentru un spectacol. Onorariul e pe măsura popularității sale
Pro FM
Katy Perry și Orlando Bloom, doi părinți care își adoră fetița. Imagini rare din viața de zi cu zi a celor...
Film Now
Elizabeth Hurley are o siluetă impecabilă la aproape 59 de ani. Imaginile din vacanță au făcut furori pe...
Adevarul
Medicamentul foarte ieftin care poate să provoace o scădere în greutate de 14 kilograme într-o lună...
Newsweek
RECALCULARE Care pensionari iau 1.000 lei în plus la pensie, deși s-au pensionat înainte de 60 ani?
Digi FM
Ben Affleck şi Jennifer Lopez locuiesc separat, pe fondul problemelor în căsnicie, susțin surse citate de...
Digi World
Cum să-ți alegi ochelarii de soare pentru a te proteja de efectele razelor UV. Detaliul la care să fii atent
Digi Animal World
Rasa de pisici cu cea mai mică speranță de viață. Ce trebuie să știi dacă ai ca animal de companie această...
Film Now
Tom Cruise a primit cea mai mare lovitură de la fiica sa, Suri. Ce decizie a luat tânăra în vârstă de 18 ani
UTV
Cine este noua iubita a lui CRBL? Artistul a fost surprins in prezenta unei pustoaice la scurt timp dupa...