De frica Rusiei, Olanda schimbă sistemul de numărare a voturilor
Data actualizării: Data publicării:
Foto: Gulliver/ Getty Images
De teama unui atac cibernetic orchestrat de Rusia cu scopul de a schimba rezultatul alegerilor, olandezii vor număra manual voturile exprimate de cetățeni la scrutinul din 15 martie. De asemenea, și Franța, unde au loc alegeri în primăvară, este în gardă. Ambele țări au candidați pro-ruși care ar vrea să rupă legăturile cu UE: Geert Wilders în Olanda și Marine Le Pen în Franța, relatează Politico.
Foto: Gulliver/ Getty Images
Guvernul olandez a știut încă din 2006 că sistemul de vot electronic pe care îl folosea era vulnerabil la atacuri cibernetice, așa că a interzis votul electronic în 2007. De atunci, olandezii au votat cu pixul pe hârtie, dar calculatoare și stick-uri erau folosite în continuare pentru a număra voturile și pentru a transfera rezultatele de la secțiile de vot locale la Haga. Zece ani mai târziu și Olanda tot nu a reușit să pună la punct un sistem sigur de exprimare și de numărare a voturilor.
Abia după ce SUA a acuzat Rusia de atacuri cibernetice în timpul alegerilor prezidențiale de anul trecut, Olanda a anunțat că renunță cu totul la calculatoare. Cei 13 de milioane de cetățeni cu drept de vot ai Olandei vor merge pe 15 martie la cele 9000 de secții de vot pentru a bifa cu pixul candidatul pe care îl susțin, iar apoi voturile vor fi numărate de mână.
Oficialii olandezi se tem de o posibilă intervenție a Rusiei, după ani de tensiuni între cele două țări. Conflictul de natură diplomatică a început în 2014, când avionul Malaysia Airlines a fost doborât de o rachetă care ar fi fost lansată de separatiștii pro-ruși din Ucraina de Est. 298 de oameni au murit atunci, majoritatea olandezi. De asemenea, mai mulți oficiali olandezi au speculat și că Rusia a avut ceva de-a face și cu respingerea referendumului privind un acord UE cu Ucraina, relatează Politico.
Oficialii olandezi spun că amenințarea nu este doar în ceea ce privește votul: computerele politicienilor ar putea fi țintele unor atacuri cibernetice și știri false ar putea fi infiltrate în media și pe bloguri.
La începutul lunii februarie, Rob Bertholee, șeful serviciului de informații al Olandei, AIVD, a spus că au fost identificate sute de atacuri din partea Rusiei care aveau drept țintă sisteme guvernamentale pentru a fura documente confidențiale.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 143 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.