Paşapoarte britanice care nu au menţiunea "Uniunea Europeană" au fost puse în circulaţie începând cu 30 martie, a anunţat sâmbătă Ministerul de Interne, chiar dacă Brexitul, programat iniţial pentru 29 martie, nu s-a materializat încă, transmite France Presse.
FOTO: Twitter
Ministerul a fost interpelat vineri pe reţeaua socială Twitter de către o britanică care s-a declarat "cu adevărat şocată" de coperta noului său paşaport.
"Suntem încă în UE. De ce noul meu paşaport nu reflectă acest lucru?" a întrebat Susan Hindle Barone.
"Paşapoarte (de culoare) bordo care nu prezintă cuvintele Uniunea Europeană au fost puse în circulaţie pe 30 martie", a declarat o purtătoare de cuvânt a Ministerului de Interne într-un comunicat.
"Pentru a vinde stocurile rămase, paşapoarte cu menţiunea Uniunea Europeană vor continua să fie eliberate pentru o perioadă scurtă de timp după această dată", a precizat purtătoarea de cuvânt, subliniind că "cele două modele sunt în egală măsură valabile pentru a călători''.
Regatul Unit trebuia iniţial să părăsească UE pe 29 martie, exact la doi ani după ce a activat articolul 50 din Tratatul de la Lisabona, care guvernează modalitatea de ieşire a unei ţări membre din UE.
Dar în luna martie guvernul condus de Theresa May a solicitat o amânare a acestei date, pentru a evita un potenţial haos al unei ieşiri fără acord, care ar fi pus capăt peste noapte, fără perioadă de tranziţie, celor 46 de ani de apartenenţă la UE.
În timp ce data de ieşire este acum fixată la 12 aprilie, Theresa May a cerut vineri o nouă amânare, până la 30 iunie, pentru a încerca să scoată din impas dezbaterea referitoare la Brexit şi să găsească un acord de divorţ care să poată fi acceptat de Parlamentul britanic.
Paşapoarte britanice în culoarea albastră anterioară vor intra în circulaţie de la sfârşitul anului 2019
Formatul comun (culoarea, menţiunile de pe copertă, numărul de pagini etc.) al paşapoartelor statelor membre ale UE a fost decis printr-o rezoluţie a Consiliului European din 1981, pentru a "consolida sentimentul cetăţenilor de apartenenţă la aceeaşi comunitate" şi "a facilita" circulaţia acestora.
Ministerul britanic de Interne a reamintit că acest text nu este obligatoriu.
Paşapoarte britanice în culoarea albastră anterioară vor intra în circulaţie de la sfârşitul anului 2019, a spus instituţia.
Grupul francez Gemalto, specializat în securitatea digitală, a obţinut contractul de fabricare a acestor paşapoarte noi, ceea ce a provocat furia unor susţinători ai Brexitului care doreau atribuirea contractului unei companii britanice.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 136 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.