Galerie Foto Noile trenuri care vor revoluționa călătoriile prin Europa. „Viitorul curselor pe distanțe mici și medii aparține trenului”

Data publicării:
tren-de-noapte-pat-capsulă-2
Noile „mini-cabine” sunt special concepute pentru pasagerii care călătoresc singuri. Colaj foto: Twitter / @JGaiswinkler, @braun_at

Pe măsură ce revoluția feroviară a Europei continuă în mare viteză, unul dintre jucătorii majori de pe piață a decis să introducă un design nou al trenurilor de noapte, care va dispune de paturi de tip „solo”, în care călătorii se pot izola de restul compartimentului, potrivit CNN.

Compania națională de căi ferate din Austria, ÖBB, care a readus în prim plan călătoriile cu trenul pe timp de noapte, a introdus 33 de trenuri de noapte noi ce își vor face debutul la finalul anului.

În afară de îmbunătățirea în ansamblu a serviciilor, un lucru iese în evidență: paturile pentru o persoană, de tip „capsulă”, în care călătorii se pot izola de restul compartimentului.

Adevărata inovație este reprezentată de „mini-cabine”: paturi de o persoană în vagoanele cușetă, suprapuse pe două nivele. Foto: Profimedia Images
Adevărata inovație este reprezentată de „mini-cabine”: paturi de o persoană în vagoanele cușetă, suprapuse pe două nivele. Foto: Profimedia Images

Adevărata inovație este reprezentată de „mini-cabine”: paturi de o persoană în vagoanele cușetă, suprapuse pe două nivele. Foto: Profimedia Images | Poza 1 din 13
Adevărata inovație este reprezentată de „mini-cabine”: paturi de o persoană în vagoanele cușetă, suprapuse pe două nivele. Foto: Profimedia Images
Spațiul este mic, dar funcțional și le oferă intimitate celor care călătoresc singuri. Captură foto: Twitter / @JGaiswinkler | Poza 2 din 13
Spațiul este mic, dar funcțional și le oferă intimitate celor care călătoresc singuri. Captură foto: Twitter / @JGaiswinkler
Paturile sunt fixe, ceea ce le face să fie mai confortabile. Foto: Profimedia Images | Poza 3 din 13
Paturile sunt fixe, ceea ce le face să fie mai confortabile. Foto: Profimedia Images
Aceștia vor avea la dispoziție o oglindă, o masă pliabilă pentru micul dejun, o lampă pentru citit, o zonă de depozitare și dulapuri pentru încălțăminte și genți de mână. Foto: Profimedia Images | Poza 4 din 13
Aceștia vor avea la dispoziție o oglindă, o masă pliabilă pentru micul dejun, o lampă pentru citit, o zonă de depozitare și dulapuri pentru încălțăminte și genți de mână. Foto: Profimedia Images
În vagoanele de dormit, toate compartimentele vor avea propria lor baie ce va include și un duș. Foto: Profimedia Images | Poza 5 din 13
În vagoanele de dormit, toate compartimentele vor avea propria lor baie ce va include și un duș. Foto: Profimedia Images
Pasagerii vor avea mai mult spațiu pentru bagaje, echipament de sport, cărucioare pentru copii și biciclete. Captură foto: Twitter / @seatsixtyone | Poza 6 din 13
Pasagerii vor avea mai mult spațiu pentru bagaje, echipament de sport, cărucioare pentru copii și biciclete. Captură foto: Twitter / @seatsixtyone
Noile trenuri Nightjet vor fi compuse din două vagoane cu locuri de șezut, trei cușete și două vagoane de dormit. Captură foto: Twitter / @zugpost | Poza 7 din 13
Noile trenuri Nightjet vor fi compuse din două vagoane cu locuri de șezut, trei cușete și două vagoane de dormit. Captură foto: Twitter / @zugpost
Cușeta cu mini-cabine este ca un dormitor comun în care fiecare persoană se poate închide în spațiul său privat. Captură foto: Twitter / @zugpost | Poza 8 din 13
Cușeta cu mini-cabine este ca un dormitor comun în care fiecare persoană se poate închide în spațiul său privat. Captură foto: Twitter / @zugpost
Trenurile au fost aprobate pentru a circula în Austria, Germania, Italia, Elveția și Olanda. Captură foto: Twitter / @seatsixtyone | Poza 9 din 13
Trenurile au fost aprobate pentru a circula în Austria, Germania, Italia, Elveția și Olanda. Captură foto: Twitter / @seatsixtyone
Primele rute vor fi Viena-Hamburg și Innsbruck-Hamburg, începând din 10 decembrie. Captură foto: Twitter / @braun_at | Poza 10 din 13
Primele rute vor fi Viena-Hamburg și Innsbruck-Hamburg, începând din 10 decembrie. Captură foto: Twitter / @braun_at
Trenurile cu șapte vagoane vor avea o capacitate de 254 de pasageri. Captură foto: Twitter / @seatsixtyone | Poza 11 din 13
Trenurile cu șapte vagoane vor avea o capacitate de 254 de pasageri. Captură foto: Twitter / @seatsixtyone
Paturi suprapuse în noile trenuri de noapte Nightjet. Captură foto: Twitter / @seatsixtyone | Poza 12 din 13
Paturi suprapuse în noile trenuri de noapte Nightjet. Captură foto: Twitter / @seatsixtyone
33 de noi trenuri Nightjet vor intra în activitate în decembrie 2023. Foto: Profimedia Images | Poza 13 din 13
33 de noi trenuri Nightjet vor intra în activitate în decembrie 2023. Foto: Profimedia Images
,

Trenurile cu șapte vagoane vor avea o capacitate de 254 de pasageri și vor fi compuse din două vagoane cu locuri de șezut, trei cușete și două vagoane de dormit.

În vagoanele de dormit, toate compartimentele vor avea propria lor baie ce va include și un duș. Paturile sunt fixe, ceea ce le face să fie mai confortabile, iar pasagerii vor avea mai mult spațiu pentru bagaje, echipament de sport, cărucioare pentru copii și biciclete.

Adevărata inovație este reprezentată de „mini-cabine”: paturi de o persoană în vagoanele cușetă, suprapuse pe două nivele, ca un dormitor comun în care fiecare persoană se poate închide în spațiul său privat.

Spațiul va fi mic, dar funcțional și le va oferi intimitate celor care călătoresc singuri. Aceștia vor avea la dispoziție o oglindă, o masă pliabilă pentru micul dejun, o lampă pentru citit, o zonă de depozitare a bagajelor și dulapuri pentru încălțăminte și genți de mână.

cușetă-tren-nightjet
Adevărata inovație este reprezentată de „mini-cabine”: paturi de o persoană în vagoanele cușetă, suprapuse pe două nivele. Foto: Profimedia Images

Leonore Gewessler, ministrul austriac pentru protecția climei, a spus că noile trenuri arată clar că „viitorul călătoriilor pe distanțe mici și medii aparține trenului”.

„Să iei trenul înseamnă să protejezi climatul. Acest lucru este adevărat în special în cazul trenurilor de noapte. De aceea lucrăm împreună ca să extindem rețeaua europeană a trenurilor de noapte”, a declarat Gewessler.

„Să te urci la Viena seara și să te trezești înviorat într-o altă metropolă europeană dimineața următoare va fi mai ușor și mai confortabil pe viitor.”

Trenurile au fost aprobate pentru a circula prin Austria, Germania, Italia, Elveția și Olanda. Primele rute vor fi Viena-Hamburg și Innsbruck-Hamburg, începând din data de 10 decembrie.

ÖBB, care sărbătorește 100 de ani de la înființare anul acesta, are acum cel mai mare număr de trenuri de noapte din Europa care operează pe întreg continentul.

Editor : Raul Nețoiu

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri