Parchetul din Paris a cerut ca Sarkozy să fie trimis în judecată
Data actualizării: Data publicării:
Nicolas Sarkozy. Foto: Facebook
Parchetul din Paris a cerut ca Nicolas Sarkozy să fie trimis în faţa tribunalului corecţional pentru presupusa sa participare în afacerea “Bygmalion”, privind taxele de campanie din timpul alegerilor prezidenţiale din 2012, relatează Europe1 citat de News.ro.
Foto: Facebook
Judecătorii urmează să decidă dacă vor da sau nu curs cererii.
Fostul şef de stat este inculpat în acest dosar pentru finanţarea ilegală a campaniei electorale, însă nu este acuzat şi că ar fi fost la curent cu un sistem de facturi false.
Cadre din fostul UMP, reprezentanţi ai campaniei prezidenţiale, membri din conducerea societăţii de comunicare Bygmalion şi din cea a filialei acesteia pentru evenimente Event and Cie, plus alte 13 persoane sunt inculpate în această anchetă şi pentru fals, abuz de încredere şi escrocare.
Potrivit anchetatorilor, facturile false emise de Event and Cie pentru convenţii UMP care nu au avut loc vreodată au permis să se impute partidului cheltuieli în valoare de aproximativ 18,5 milioane de euro care corespund în fapt unor prestaţii pentru mitinguri prezidenţiale.
Frauda ar fi permis prezentarea unui buget care respecta legislaţia, adică situat sub plafonul legal de 22,5 milioane de euro, în contextul în care acest buget a fost cu mult depăşit din cauza multiplicării mitingurilor.
Membri ai conducerii Bygmalion şi Event and Cie şi-au recunoscut participarea la un asemenea sistem, iar Jérôme Lavrilleux, fostul director adjunct de campanie şi fostul om de încredere al lui Jean-François Copé în cadrul UMP, a recunoscut că era la curent cu acesta.
Nicolas Sarkozy a catalogat această teză drept o "farsă", a contestat orice derapaj al cheltuielilor sale şi a lansat ipoteza suprafacturării din partea conducerii Bygmalion, pe la spatele echipei sale de campanie.
O expertiză financiară predată la mijlocul lui aprilie judecătorilor de instrucţie nu conchide, însă, că ar fi existat anomalii în privinţa preţurilor practicate de Bygmalion de-a lungul întregii campanii.
Teza unei fraude concepute numai între Bygmalion şi UMP fără cunoştinţa conducătorilor campaniei s-a soldat însă cu o extindere a anchetei la alte cheltuieli suspecte, care nu privesc această firmă de comunicare, de exemplu pentru transportul militanţilor.
Aceste alte cheltuieli suspecte se ridică la câteva milioane de euro.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 137 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.