Galerie Foto Protest la Belgrad: zeci de mii de oameni s-au alăturat manifestării studenților în fața sediului radioteleviziunii de stat din Serbia
Data actualizării: Data publicării:
Zeci de mii de sârbi au protestat față de corupția statului, în fața sediului Radioteleviziunii sârbe, la Belgrad, vineri, 17 ianuarie 2025 Foto: Profimedia
Zeci de mii de manifestanţi antiguvernamentali din Belgrad au stat în tăcere vineri, timp de 15 minute, în faţa clădirii televiziunii de stat RTS, pentru a comemora victimele prăbuşirii acoperişului unei gări, tragedie pentru care acuză autorităţile sârbe, relatează Reuters.
Protestul a fost organizat şi condus de studenţi ai Universităţii de Stat din Belgrad, care cer ca vinovaţii pentru prăbuşirea acoperişului care a provocat moartea a peste o duzină de persoane să fie aduşi în faţa justiţiei, scrie News.ro.
Fraţii gemeni Lazar şi Luka Stojakovic, activişti la Facultatea de Ştiinţe Organizaţionale din cadrul Universităţii din Belgrad, au fost identificaţi de cotidianul proguvernamental Vecernje Novosti drept lideri ai protestului plătiţi de serviciile secrete croate.
Paşapoartele, fotografiile şi datele lor personale au fost publicate în cotidian. Însă Lazar şi Luka nu s-au speriat şi au continuat cu protestele. Ei s-au aflat vineri printre protestatarii din faţa RTS.
„Corupţia a pătruns în fiecare strat al societăţii noastre şi este principala cauză a prăbuşirii acoperişului şi a uciderii a 15 persoane”, a declarat Luka Stojakovic, explicând de ce protestează.
„Principala problemă este că nu există niciun sistem aici, un singur om ia toate deciziile”, a spus Lazar Stojakovic.
Studenţii acuză Partidul Progresist Sârb (SNS) al preşedintelui Aleksandar Vucic, aflat la putere, de corupţie şi nepotism, ceea ce acesta şi partidul neagă.
Studenţii de la universităţile de stat din Belgrad, Kragujevac şi Nis blochează cursurile de câteva săptămâni pentru a cere publicarea tuturor documentelor relevante pentru renovarea staţiei, precum şi urmărirea penală a funcţionarilor responsabili pentru dezastru.
În fiecare zi, ei blochează circulaţia în faţa facultăţilor lor timp de 15 minute pentru a comemora cele 15 victime.
Copertina de beton a acoperişului recent renovat al gării Novi Sad s-a prăbuşit la data de 1 noiembrie, provocând moartea a 14 persoane şi rănirea altor trei. Unul dintre răniţi a murit ulterior.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 135 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.