Suedia a anunțat miercuri că va restabili serviciul militar obligatoriu începând cu 2018, după ce suprimarea lui, în 2010, a complicat recrutările în armată, în condițiile în care această țară vrea să fie mai bine pregătită pentru a se apăra, informează AFP, citată de Agerpres.
Gulliver/GettyImages
Potrivit concluziilor unui raport elaborat de o fostă deputată pentru Ministerul Apărării, serviciul militar obligatoriu va fi restabilit pentru toți cetățenii suedezi născuți după 1999.
Măsura va fi adoptată în mod sigur de Parlament, făcând obiectul unui consens între guvernul de stânga și opoziția de centru-dreapta.
În 2010, Suedia, care nu a cunoscut niciun conflict armat pe teritoriu său de peste două secole, a renunțat la serviciul militar obligatoriu, instaurat pentru prima dată în 1901, dar considerat neadaptat nevoilor unei armate moderne. A fost nevoie de numai cinci ani pentru a constata că o carieră militară nu atrăgea prea mult generațiile care nu au trecut niciodată de poarta unei cazărmi.
Circa 4.000 de tineri suedezi ar urma să fie chemați sub drapel în fiecare an.
„Sper că vom găsi o cale spre un mod de recrutare mai stabil, robust și funcțional”, a declarat în timpul unei conferințe de presă ministrul apărării al Suediei, Peter Hultqvist.
În cei doi ani cât s-a aflat la putere, guvernul din care face parte Hultqvist a ales să majoreze bugetul pentru apărare, în condițiile în care în cele două decenii ce au urmat Războiului Rece armata suedeză a fost „pusă la regim”.
La mijlocul lui septembrie, armata s-a întors în regim permanent pe insula Gotland din Marea Baltică, pe fondul speculațiilor privind capacitatea acestei țări de a-și apăra teritoriul împotriva Rusiei.
Restabilirea serviciului militar obligatoriu este „o propunere inteligentă, în condițiile în care vedem de mai mulți ani că voluntariatul nu este suficient pentru a asigura armata cu soldați, atât cantitativ, cât și calitativ”, a comentat, pentru agenția de presă TT, John Osterberg, cercetător în cadrul Școlii de înalte studii privind apărarea.
Suedia nu este membră NATO, însă participă la Parteneriatul pentru Pace, program lansat în 1994 pentru a dezvolta cooperarea militară între Alianța Tratatului Atlanticului de Nord și țările nemembre.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 136 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.