Un avion a decolat cu 2 geamuri lipsă și a urcat la 3.000 de metri înainte ca cineva să-și dea seama

Data actualizării: Data publicării:
Avion în zbor
Foto: GettyImages

Un avion Airbus A321 a decolat de pe aeroportul Stansted din Londra cu două geamuri lipsă. Aeronava a urcat la peste 3.000 de metri altitudine înainte ca cineva să-și dea seama că există o problemă, relatează Business Insider.

Potrivit Biroului de Investigare a Accidentelor Aeriene, incidentul a avut loc pe 4 octombrie.

Avionul a decolat de pe Aeroportul Stansted din Londra spre Aeroportul Internațional Orlando și transporta trei piloți, un inginer, un responsabil de încărcare mărfuri, șase însoțitori de zbor, precum și nouă pasageri și avea curse programate pentru mai multe zile.

Dar, la scurt timp după decolare, mai mulți pasageri au observat că în cabina aeronavei părea mai frig și era mai mult zgomot decât de obicei.

Avionul a continuat să urce până la 3.000 de metri, iar indicatoarele pentru centura de siguranță au fost oprite.

În acel moment, responsabilul de marfă a mers în spatele avionului și a observat o creștere semnificativă a zgomotului din cabină. Potrivit raportului AAIB, zgomotul era „suficient de puternic pentru a deteriora auzul”.

El a observat, de asemenea, că garnitura unui hublou din partea stângă a avionului „flutura în vânt”, se arată în raport.

Piloții au decis să oprească urcarea avionului la 4.200 de metri și să reducă viteza, în ciuda faptului că nu existau „indicații anormale” și sistemul de presurizare părea să fie normal.

Echipajul a decis să revină pe aeroportul Stansted, iar avionul a aterizat la 36 de minute după decolare.

Ajunși la sol, însoțitorii de zbor au inspectat avionul și au descoperit că două ansambluri de ferestre - geamurile interioare și cele exterioare, ca și și garnitura de cauciuc - lipseau, se arată în raport.

Singurul lucru care mai rămăsese era panoul anti-zgârieturi, o bucată de plastic care împiedică pasagerii să atingă geamul exterior.

Geamul interior și garnitura de la o a treia fereastră erau de asemenea deplasate.

Cu o zi înainte de acest zbor, avionul fusese folosit pentru o filmare, în timpul căreia au fost folosite lumini de mare putere timp de peste 5 ore.

Ulterior, daune termice și deformare a ferestrelor au fost observate și în zona din jurul ieșirii de urgență de deasupra aripii.

Editor : M.B.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Românul care a văzut toate țările lumii: a ajuns în cele 197 de state recunoscute, dar și în țări aflate în…
Digi FM
Noi detalii au ieșit la iveală despre Robert Wolf, bărbatul care a împușcat-o pe Teodora Marcu într-un...
Pro FM
Miley Cyrus rupe tăcerea despre rochia din „Flowers”, despre care fanii credeau că e o aluzie la Jennifer...
Film Now
Sharon Stone, adevărul despre cum se menține în formă la 67 de ani: „Nu trebuie să mergi mereu la sală!” La...
Adevarul
O operațiune ca în „Misiune Imposibilă”. Rusia a suferit pierderi ireparabile în timpul atacului cu drone...
Newsweek
Pensiile în România, de 3 ori mai mici decât în UE. Ce pensii au românii din Spania și Italia?
Digi FM
Romanița Iovan, dezvăluiri neașteptate despre fiul ei. Albert a fost admis la cinci facultăți din Marea...
Digi World
Ce a arătat un studiu făcut pe 200.000 de femei despre sănătatea mintală a mamelor. În cazul taților...
Digi Animal World
Ce a pățit un bărbat care aștepta la semafor pe un scuter? Imagini virale cu un câine care l-a „luat” prin...
Film Now
Pedro Pascal și Dakota Johnson, flirt în „Materialists”. Fanii, nerăbdători. „Madame Web va alege: Captain...
UTV
Bianca Censori, din nou goală pe Instagram. Soția lui Kanye West, acuzată de „indecență publică”