Airbag-urile Takata mai fac o victimă: Citroen cere imobilizarea imediată a tuturor automobilelor C3 şi DS3 din Europa

Data actualizării: Data publicării:
Istanbul/turkey,-,December,22,2017,:,The,Citroen,C3,Aircross
Citroen C3 Aircross 2017, interior. Foto: Shutterstock

Airbag-urile cu probleme ale producătorului japonez Takata au făcut a doua victimă în Franţa, ceea ce a obligat constructorul auto francez Citroen să ceară, marţi, imobilizarea imediată a tuturor automobilelor C3 şi DS3 din Europa, care mai sunt încă echipate cu acest tip de airbag periculos, transmite AFP, preluată de Agerpres.

Responsabilitatea airbag-urilor Takata a fost confirmată în decesul unei femei de 37 de ani, într-un accident care a avut loc în data de 11 iunie la Reims (Franţa). Explozia airbag-ului în autovehiculul său model Citroen C3 din 2014 a provocat „răni grave” care au condus la deces, a anunţat marţi procurorul din Reims, Francois Schneider.

Marţi, ministrul francez al Transporturilor, Reims Francois Schneider a cerut imobilizarea tuturor automobilelor Citroen C3 şi DS3, pentru schimbarea airbag-ului. Până în prezent, o parte din conducătorii auto au fost invitaţi la service pentru schimbarea airbag-ului, însă asta nu însemna că nu mai puteau să îşi utilizeze vehiculele.

Marţi seara, Citroen a reacţionat prin vocea directorului general, Xavier Chardon, care a lansat un apel de tip „stop drive” în toată Europa. Aceasta înseamnă imobilizarea imediată a tuturor vehiculelor C3 şi DS3, indiferent de anul în care au fost produse, urmată de o reparare.

441.000 de automobile Citroen C3 şi DS3 produse până în 2019 sunt vizate de acest anunţ în Europa, dintre care 82.000 în Franţa, pe lângă cele care au fost deja imobilizate.

„Este important ca clienţii să ne contacteze”, a declarat Xavier Chardon. „Nu fugim de responsabilitate. Vehiculele au fost rechemate la service, vom merge cu un pas mai departe cu un «stop drive»”, a mai spus Chardon, care a promis că va veghea personal ca „să nu mai existe niciun airbag Takata în automobilele Citroen”.

Începând din 2014, scandalul airbag-urilor defectuoase marca japoneză Takata a perturbat industria auto mondială. Airbag-urile frontale Takata conţin o capsă pirotehnică posibil asamblată cu material pirotehnic neconform, care, în cazul unui accident în care airbag-urile frontale s-ar activa, ar putea provoca spargerea capsei pirotehnice şi declanşarea anormală a acestuia. În ultimul deceniu, peste 100 de milioane de airbag-uri Takata au fost înlocuite din cauza temerilor că ar putea exploda.

Editor : B.E.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Piedone nu mai are voie să conducă ANPC. Decizia procurorilor DNA. Detalii de ultimă oră
Digi FM
Ozzy Osbourne a murit la 76 de ani. Fiica lui fusese cerută de soție la ultimul concert pe care l-a susținut...
Pro FM
Lady Gaga, complet nemachiată pe scenă în Las Vegas. Imaginile inedite cu artista sunt acum virale
Film Now
Jane Fonda, despre relația complicată cu tatăl său, actorul Henry Fonda: „Nu-l mai văzusem așa. A fost...
Adevarul
Vacanța de coșmar a unui român pe litoralul din Bulgaria: „O mizerie de nedescris. Pe scaune găseai meniul de...
Newsweek
Judecătorii CCR cu pensii speciale de 68.000 lei au decis: Plata CASS la pensie este obligatorie
Digi FM
Adevărul despre moartea lui Felix Baumgartner. Procuror: „Ce știm cu certitudine este că a avut o fractură la...
Digi World
Care e temperatura ideală la care să-ți speli hainele. Ce setare trebuie să alegi ca să elimini microbii din...
Digi Animal World
„Cel mai rar urs” din lume, surprins de o cameră de supraveghere. Cum arată animalul care locuiește în...
Film Now
Katie Holmes și Joshua Jackson, mișcare surpriză la 22 de ani de la finalul „Dawson's Creek”. Fanii, uluiți...
UTV
Ozzy Osbourne a murit la 76 de ani. Legendarul solist al trupei Black Sabbath s-a stins la scurt timp după...