Ambuteiajul mondial sau Cum devine maşina personală un obiect inutil

Data publicării:
cars-1

Viitorul industriei auto depinde de modul în care se va adapta traficului din marile oraşe. Era o vreme în Bucureşti în anii dinaintea crizei, când mai bine mergeai pe jos decât să conduci o maşină pe străzile care făceau legătura între centru şi cartierele cu blocuri. După declanşarea crizei, traficul parcă s-a mai eliberat, dar în momentul în care puterea de cumpărare va creşte din nou, ambuteiajele vor reapărea. În metropolele din India, China sau chiar Statele Unite, problema traficului îngreunat de numărul mare de maşini deja ameninţă vânzările marilor companii auto.

În prezent, trăim în lumea visată de Henry Ford, una în care drumurile sunt pline de automobile personale. Visul lui Ford s-a transformat însă încetul cu încetul într-un coşmar în ultimele decenii: numărul tot mai mare de maşini aflate în circulaţie a început să provoace ambuteiaje zilnice şi poluare în marile oraşe.

Tinerii au devenit astfel adepţii unui transport mai curat şi, de multe ori, mai practic - se duc la serviciu sau la şcoală cu bicicletele sau aleg să circule cu metroul sau autobuzul.

Acest fenomen provocat de supraaglomerarea traficului ar putea provoca o stagnare sau chiar o scădere a vânzărilor de automobile. În Statele Unite, proporţia tinerilor care au un carnet de conducere a scăzut de la 87% în anii 80, la mai puţin de 70% în prezent, arată un studiu al Universităţii din Michigan, citat de Bloomberg. Ce e drept, scăderea acestui procent este compensată de creşterea populaţiei, însă devine clar faptul că tot mai multe persoane consideră inutilă o maşină personală.

Totuşi, dacă anul trecut au vândut 80 de milioane de maşini, companiile auto speră să ajungă până în 2016 la un ritm anual de vânzări de 120 de milioane de unităţi, fiind sigure că în viitorul apropiat creşterea vânzărilor va fi susţinută tot mai mult de piaţa chineză. Însă traficul a devenit deja un coşmar şi în marile oraşe din China, unde în Beijing, de pildă, luni a fost instituit un cod galben de smog. Tocmai pentru piaţa chineză, General Motors a conceput EN-V (foto), o maşinuţă cu două locuri capabilă să se strecoare prin ambuteiaje. Astfel de inovaţii ar putea fi obligatorii pentru companiile auto care vor să îşi menţină vânzările şi în viitor, chiar dacă acest tip de maşină ucide ideea de eleganţă.

Business Club

0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
Scurtături Tastatură
Shortcuts Open/Close/ or ?
Redare/PauzăSpațiu
Mărește Volumul
Micșorează Volumul
Caută înainte
Caută înapoi
Subtitrare Pornită/Oprităc
Ecran complet/Ieși din modul Ecran completf
Suprimare Sunet/Activare Sunetm
Decrease Caption Size-
Increase Caption Size+ or =
Caută %0-9
00:00
00:00
00:00
 

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Detalii cumplite! Ce a făcut-o pe ursoaică să renunţe la atacul din Predeal. Cum l-a sfâşiat pe şeful...
Digi FM
A fost ridicat premiul de peste 6 milioane de euro de la Loto 6/49. Cine este câştigătorul
Pro FM
Kanye West spune că nu a vrut copii cu Kim Kardashian: "Nu mi-am dorit copii cu această persoană după primele...
Film Now
Schimbări majore pentru următorul film James Bond. Ce planuri ar avea noua conducere a francizei
Adevarul
Distracție în paradisul din Maldive cu doar 30 de euro. Un vlogger ne arată ce nu vor agențiile de turism să...
Newsweek
Ministrul muncii spune dacă pensiile mai cresc în 2025. Cum explică tăierea cu 12% din ianuarie?
Digi FM
Cum a convins-o Salman Khan pe Iulia Vântur să se apuce de muzică în India: "Mi-au trebuit ani să dovedesc...
Digi World
De ce este laptele alb? Răspunsul surprinzător pe care nu îl știai și explicația științifică pe înțelesul...
Digi Animal World
Momentul când o cățelușă imploră ajutor după ce puiul ei a fost lovit de o mașină: „A fost prima dată când...
Film Now
Harrison Ford și Calista Flockhart, un cuplu ca oricare altul. Sărut tandru în metroul din New York, călători...
UTV
Connect-R îi cere scuze lui Tudor Chirilă. „Nu vreau ca el să rămână cu această etichetă de om care...