Unde s-ar putea muta noul El Dorado al industriei auto

Data actualizării: Data publicării:
masini multe

Cu o Chină obosită şi cu perspectiva unor bariere tarifare spre piaţa americană, industria auto îşi caută noul potenţial. Şi el poate fi Africa. Are un potenţial fantastic care se poate duce la patru milioane de vehicule pe an. Regulile sunt mai simple, piaţa nu este desţelenită. E drum anevoios, dar poate fi extrem de profitabil pe termen lung.

0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
Scurtături Tastatură
Shortcuts Open/Close/ or ?
Redare/PauzăSpațiu
Mărește Volumul
Micșorează Volumul
Caută înainte
Caută înapoi
Subtitrare Pornită/Oprităc
Ecran complet/Ieși din modul Ecran completf
Suprimare Sunet/Activare Sunetm
Decrease Caption Size-
Increase Caption Size+ or =
Caută %0-9
00:00
00:00
00:00
 

Când grupurile Volkswagen şi General Motors au pătruns pe piaţa chineză în anii '80 şi '90, oficialii din spatele acestor decizii au fost consideraţi nebuni. Intrau în ţara bicicletelor, acolo unde rata de pătrundere a maşinilor raportat la populaţie era mai mică chiar şi decât cea din Africa. Acum, vânzările cumulate ale celor două companii pe piaţa chineză sunt de peste 3 milioane şi jumătate de vehicule. Curajul a fost răsplătit.

Recompense la fel de mari promite şi Africa actuală. Deocamdată continentul este un mare cimitir de maşini. Se fac importuri uriaşe de maşini rulate din Japonia sau Orientul Mijlociu şi acesta este marele obstacol în calea industriei automotive în Africa.

„E foarte uşor pentru noi să aducem maşini din alte uzine, să le importăm pentru diverse pieţe africane, dar dacă vrem să creăm o industrie sustenabilă, e esenţial să coagulăm o formă de industrializare locală”, spune Mike Whitfield, director Nissan Africa.

Dezavantaje și... avantaje

Planurile trebuie găsite în aşa fel încât să fie creat un ecosistem care să genereze bunăstare. Veniturile sunt mici în Africa, ceea ce îngustează piaţa pentru maşini noi. Infrastructura este precară şi ca efect, uzura asupra unei maşini noi este accentuată, ceea ce face o astfel de investiţie neviabilă. Sistemele de finanţare sunt limitate.

Este nevoie de un program investiţional, public şi privat, care de fapt să ridice nivelul de trai, astfel încât oamenii să se îndrepte spre maşini noi şi să şi le permită.

Marii constructori au format o asociaţie, în urmă cu patru ani, care acum începe să-şi arate roadele. În ţări precum, Nigeria, Kenya sau Ghana, constructorii care fac uzine sunt exceptaţi de la plata taxelor timp de zece ani şi scutiţi de taxe vamale la importurile de tehonlogie şi subansamble.

În acelaşi timp, companiile fac lobby pe lângă guverne să restricţioneze importurile de maşini rulate.

„Am început să analizăm pieţele şi să ne uităm la modalităţi de deschidere pentru că acum nu funcţionează aşa cum trebuie din cauza importurilor de maşini rulate. E un adevărat cimitir”, spune Thomas Schaefer, director Volkswagen Africa.

Africa subsahariană are un potenţial mare, de peste 3 milioane de unităţi, de la vânzări actuale de 420 de mii de unităţi. Regulile de mediu nu sunt la fel de stricte ca în pieţe dezvoltate şi atunci investiţiile constructorilor sunt mai puţin costisitoare.

 

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Se construiește un nou aeroport lângă București. Când va fi dat în folosință
Digi FM
Mitică Dragomir, dezvăluiri despre divorțul lui Dan Șucu: „Nu e normal să îi dai soției tale jumătate din...
Pro FM
Diddy, aflat în închisoare, a vorbit la telefon cu Kanye West: "E tragic. Sunt Puff Daddy în închisoare...
Film Now
Zendaya, acuzată că și-a abandonat sora vitregă: „Am trecut prin cancer și chimioterapie singură, fără niciun...
Adevarul
Tensiunile internaționale cresc după ce China a executat patru cetățeni canadieni
Newsweek
Care pensionari nu iau ajutorul de 400 lei la pensie în aprilie, deși au dreptul legal? Ce pensie au
Digi FM
Cine este John Ion Banu, candidat independent la alegerile prezidențiale. A emigrat în SUA înainte de...
Digi World
A urmat dieta carnivoră și a ajuns de urgență la spital. Cu ce probleme s-a confruntat
Digi Animal World
Autoritățile au crezut că au găsit un vultur rănit, dar când l-au analizat, au izbucnit în râs. Ce avea, de...
Film Now
Cine sunt părinții lui Owen Cooper, băiatul care joacă în Adolescence. Oameni simpli și muncitori care fac...
UTV
Debut spectaculos în modă pentru Elena Boncea! Cum arată acum fiica Loredanei Groza la 27 de ani