De ce are Dacia succes deși nu urmează trendurile din industria auto

Data publicării:
masini

Industria auto migrează către conectivitate, autonomie, propulsie eco, dar în această revoluţie Dacia, care nu are nimic din cele menţionate, se extinde. E producător clasic de maşini care totuşi reuşeşte să crească puternic. Reprezintă, pentru consumatori, o alegere pragmatică şi raţională, după cum susţin chiar reprezentanţii constructorului.

Gama Dacia a devenit unul dintre pilonii de creştere şi profitabilitate pentru grupul Renault. În 2008 s-au vândut aproximativ 258.000 de maşini, dar numărul lor a continuat să crească până la 610.000 anul trecut.

Iar estimările pentru anul acesta se duc spre 700.000 de autoturisme. Majoritatea maşinilor sunt vândute în Europa, dar a ajuns sub sigla Renault în America Latină, Rusia, Africa şi Orientul Mijlociu.

Şefii grupului francez spun că formula succesului este simplă: se foloseşte doar tehnologia actuală, merg pe reinvestirea profitului în cea mai mare parte şi astfel se câştigă încrederea consumatorilor fără bugete mari alocate pentru campanii de marketing. Nu se duce Dacia spre consumatori, vin aceştia către Dacia.

Preţul competitiv a generat fidelizare. Cine a cumpărat un Logan după anul 2004 a decis să cumpere o nouă maşină tot marca Dacia. Iar cei mai mulţi clienţi fac un upgrade. De la Logan sau Sandero, au migrat către Duster, chiar dacă este un model mai scump.

Tot datorită preţul, Dacia reprezintă cea mai bună opţiune pentru diversificarea proprietăţii. Reprezentanţii constructorului au explicat pentru Automotive News că 55% dintre persoanele care cumpără modele Dacia fac această alegere atunci când vor o a doua maşină.

La nivel de grup există totuşi şi o statistică mai puţin plăcută: 10% din cumpărători sunt foşti deţinători de Renault. Se produce o canibalizare între mărcile de sub acelaşi acoperiş, dar este inevitabil. Importnat este ca procentul să fie cât mai mic, iar la Renault 10% este totuşi acceptabil.

Migraţii între mărcile idn grup e vizibilă şi la Volkswagen. Modelele Dacia sunt, încă, şocant de ieftine, după cum recunosc chiar reprezentanţii mărcii. Noul Duster, spre exemplu, are un preţ de pornire de aproximativ 12.000 de euro, neschimbat faţă de generaţia anterioară.

Dacia se compară, din acest punct de vedere, cu alte companii din diverse domenii precum Lidl, H&M and Ryanair. Maşinile devin mai mari, mai puternice şi mai scumpe. Dar Dacia ignoră aceste trenduri.

Costurile de producţie sunt mici atât la Mioveni cât şi în Maroc. Şi sunt ţinute sub control de aşa numita redistribuire a pieselor. Portierele noului Duster, de exemplu, sunt similare cu cele ale generaţiei anterioare Logan.

Pariul de 50 de milioane de dolari al francezilor de la Renault, sumă plătită la preluarea Dacia în 1999, s-a dovedit câştigător. Şeful grupului de la acea vreme a ratat preluarea Skoda, dar a mizat la Mioveni pe o maşină de 5 mii de euro - modernă, robustă şi pe care să şi-o permită oricine.

Aşa a apărut Loganul, care a avut vânzări spectaculoase inclusiv în vestul Europei. Dacia e responsabilă acum pentru 19% din încasările totale ale Renault Noile modele ce urmează să fie lansate sunt, în fapt, variante îmbunătăţite ale celor deja existente.

Lansarea unui SUV cu 7 locuri e, deocamdată, la stadiul de zvon. Regulile mai aspre privind poluarea îi împing pe constructori spre electrice şi hibride. Dacia merge însă doar pe cărări bătătorite.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Animalul din România considerat o salvare în cazul emisiilor de carbon. Sunt doar câteva sute de exemplare...
Digi FM
Reacția lui Florin Negruțiu după tentativa de asasinat a premierului Slovaciei: „Robert Fico este un soi de...
Pro FM
Anna Lesko, criticată după ce s-a pozat într-o rochie cu un decolteu amplu și o crăpătură adâncă: „Mereu...
Film Now
Tom Cruise, surprins la bustul gol pe o plajă din Mallorca. La 61 de ani, celebrul actor cucerește cu fizicul...
Adevarul
Craterele uriașe de pe dealurile Hunedoarei, rămășițe din anii '50 ale Războiului Rece VIDEO
Newsweek
VIDEO Rusia „abandonează" 9 nave comerciale în Marea Neagră. 2 avioane MIG de 66.000.000$ doborâte
Digi FM
Andreea Tonciu și-a cheltuit toți banii câștigați din televiziune la ghicitoare: „Le știam pe toate din...
Digi World
A dat peste o adevărată comoară într-o unitate de depozitare abandonată pe care a dat 410 $. Profitul e unul...
Digi Animal World
Momentul când o veveriță însetată se ține după un turist pentru a primit o gură de apă: „E atât de...
Film Now
Jennifer Lopez și Ben Affleck, la un pas divorț, la mai puțin doi ani de când s-au căsătorit. Un apropiat a...
UTV
Jennifer Lopez si Ben Affleck sunt la un pas de divort. Un apropiat al cuplului Bennifer a rupt tacerea: “S-a...