În timp ce majoritatea companiilor care dezvoltă tehnologii de autoconducere au folosit un mix de senzori (camere, radar, lidar și ultrasunete), Tesla insistă să folosească doar camere, scrie revista de profil auto electrek.co. rezultantul este bulversant într-un secenariu în care un automobil Tesla se confruntă cu un scenariu aemănător cu cele din „Wile E. Coyote and the Road Runner”.
Constructorul auto a eliminat radarele din gama sa de vehicule și chiar a dezactivat radarele deja instalate în vehiculele existente. Strategia nu a dat încă roade, deoarece sistemele Tesla sunt încă blocate la nivelul 2 al sistemelor de asistență pentru șofer.
Directorul general Elon Musk susține că avantajul Tesla constă în faptul că, odată rezolvată problema autonomiei, va putea să se extindă mai rapid decât concurenții, deoarece sistemul său de viziune plus rețea neuronală este conceput să funcționeze ca un șofer uman și, prin urmare, va putea să se adapteze la orice drum.
Criticii au ripostat la aceste afirmații, mai ales că Musk a menționat că Tesla va atinge „nivelul 5 de autonomie”, ceea ce înseamnă „în orice condiții”, iar camerele au limitări în acest sens. Teoretic aceste limitări ar trebui să fie rezolvate de senzorii lidar (acronim de la „light detection and ranging”, lidar este o metodă de determinare a distanțelor prin țintirea unui obiect sau a unei suprafețe cu un laser și măsurarea timpului în care lumina reflectată se întoarce la receptor).
Experiment video
Un nou videoclip realizat de Youtuber-ul și inginerul Mark Rober a oferit o demonstrație foarte interesantă chiar a acestei probleme:
Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de Gestionați preferințele – e nevoie sa accepti cookie-urile social media
În videoclip, Rober pune o Tesla Model Y pe Autopilot împotriva unui vehicul care utilizează un sistem lidar într-o serie de teste în condiții diferite.
Tesla pe Autopilot a reușit să oprească pentru un manechin copil în mijlocul drumului atunci când era statică, în mișcare și orbită de lumini, dar nu a putut opri în ceață sau ploaie puternică:
Nu este surprinzător faptul că lidar, un sistem bazat pe laser, este capabil să detecteze mai bine în condiții de ceață densă decât un sistem de camere.
Ploaia abundentă a fost un pic mai surprinzătoare, dar, pentru a fi corecți, nivelul ploii a fost destul de spectaculos.
Scenariul Wile E. Coyote
Ultimul scenariu este acela al unui zid în stil Wile E. Coyote, cu un drum fals pictat pe el (dacă vreți să mergeți direct la el este pe la minutul 15). Testul nu a fost evident realist, dar servește pentru a ilustra problema camerelor față de senzorii radar sau lidar: acestea se bazează pe percepția obstacolelor potențiale mai degrabă decât pe date concrete despre obstacolele potențiale.
Cu alte cuvinte, senzorilor lidar nu le-a păsat ce era pictat pe perete, le-a păsat doar că era un perete, în timp ce camerele pot fi păcălite.
Editor : S.S.