Cercetătorii chinezi au descoperit o nouă metodă de depistare a tumorilor

Data publicării:
Adenocarcinoma cells, illustration
Celule canceroase. Foto: Profimedia Images

Oamenii de ştiinţă din China au dezvoltat o nouă metodă de construire a unor glico-oligomeri cu secvenţă controlată pentru a spori eficienţa depistării tumorilor, informează agenţia de presă Xinhua, preluată de Agerpres.

Studiul, realizat de cercetători de la Institutul de Tehnologie Avansată din Shenzhen (SIAT) din cadrul Academiei Chineze de Ştiinţe, de la Universitatea Henan şi de la alte institute de cercetări ştiinţifice, a fost publicat vineri în revista Cell Reports Physical Science.

Potrivit autorilor studiului, celulele canceroase de diverse origini prezintă o absorbţie şi un consum mai rapid şi mai mare de carbohidraţi în comparaţie cu celulele sănătoase. Acest lucru se datorează în primul rând unor factori precum efectul Warburg şi prezenţa sporită a transportatorilor de glucoză pe suprafaţa celulelor canceroase, ceea ce face din carbohidraţi instrumente eficiente pentru a ţinti cancerul. Prin urmare, concentrarea cercetării medicale asupra carbohidraţilor oferă o abordare viabilă pentru tratamentul selectiv şi diagnosticarea cancerului.

Cercetătorii asiatici au descoperit că glico-oligomerii sintetizaţi prezintă o anumită afinitate pentru asocierea cu transportatorii de glucoză şi demonstrează o absorbţie selectivă de către celulele canceroase, arătând astfel capacităţi eficiente de depistare tumorală in vivo.

Conform studiului, s-a constatat că absorbţia glico-oligomerilor sintetizaţi de celulele canceroase este semnificativ mai mare decât în majoritatea celulelor sănătoase.

Studiul a explorat apoi şi potenţialul de depistare tumorală al glico-oligomerilor cu secvenţe optimizate.

„Metoda de construire a glico-oligomerilor este foarte promiţătoare pentru utilizări biomedicale, inclusiv pentru detectarea şi tratarea precisă a cancerului”, a declarat Geng Jin, cercetător la SIAT.

Editor : A.C.