Descoperire revoluționară: Oamenii de știință au eliminat „cu succes” HIV din ADN

Data actualizării: Data publicării:
eprubeta cu hiv
Medicamentele existente pentru HIV pot opri virusul, dar nu îl pot elimina. FOTO: Shutterstock

Oamenii de știință spun că au eliminat cu succes HIV din celulele infectate, folosind tehnologia de editare genetică Crispr, câștigătoare a Premiului Nobel, transmite BBC.

Funcționează ca o foarfecă, la nivel molecular, taie ADN-ul, astfel încât bucățile „rele” pot fi îndepărtate. Scopul acestui experiment este de a putea scăpa în cele din urmă corpul în întregime de virus, deși este nevoie de mult mai multă muncă pentru a verifica dacă ar fi sigur și eficient.

Medicamentele existente pentru HIV pot opri virusul, dar nu îl pot elimina.

Echipa de la Universitatea din Amsterdam, prezentând un rezumat al descoperirilor lor la o conferință medicală din această săptămână, subliniază că munca lor rămâne doar „dovada conceptului” și nu va deveni un remediu pentru HIV în curând.

Experții spun că este nevoie de mai multe cercetări

James Dixon, profesor asociat de celule stem și tehnologii de terapie genică la Universitatea din Nottingham, este de acord, spunând că descoperirile necesită încă examinare.

Alți oameni de știință încearcă, de asemenea, să utilizeze Crispr împotriva HIV.

Jonathan Stoye, expert în virusuri la Institutul Francis Crick din Londra, a declarat că eliminarea HIV din toate celulele a fost „extrem de dificilă”.

„Efectele în afara țintei tratamentului, cu posibile efecte secundare pe termen lung, rămân o preocupare. Prin urmare, ar putea trece mulți ani înainte ca orice astfel de terapie bazată pe Crispr să devină comună, chiar presupunând că se poate dovedi că este eficientă”, a spus el.

HIV infectează și atacă celulele sistemului imunitar. Chiar și cu un tratament eficient, virusul intră într-o stare de repaus sau latentă, astfel încât celulele conțin încă ADN-ul sau materialul genetic al HIV, chiar dacă nu produc în mod activ un virus nou.

Majoritatea persoanelor cu HIV au nevoie de terapie antiretrovirală pe tot parcursul vieții. Dacă încetează să mai ia aceste medicamente, virusul latent se poate trezi și poate provoca din nou probleme.

Editor : B.C.