Video Astronomii au descoperit un „inel cosmic de foc”. Cum s-a format galaxia extrem de rară

Data publicării:
cosmic-ring-of-fire
Foto: James Josephides, Swinburne Astronomy Productions

O echipă de oameni de știință a descoperit o galaxie care arată ca un „inel cosmic de foc” și ne-ar putea ajuta să înțelegem mai multe despre modul în care se formează și evoluează structurile galactice, notează CNN, care citează revista Nature Astronomy.

Galaxia descoperită are o structură extrem de rară cu o masă asemănătoare cu Calea Lactee, însă cu o formă de gogoașă cu o gaură în mijloc, potrivit unui comunicat de presă. Astronomii au reușit să surprindă o imagine a galaxiei și pot dezvălui cum arăta acum 11 miliarde de ani.

„Este un obiect foarte curios pe care nu l-am văzut niciodată”, a declarat cercetătorul principal Tiantian Yuan, de la centrul de excelență ARC.

Galaxia, care a primit numele de R5519, este la 11 miliarde de ani lumină de sistemul nostru Solar.

Gaura din centrul galaxiei are un diametru de două miliarde de ori mai mare decât distanța dintre Pământ și Soare, potrivit comunicatului de luni.

„Creează stele cu o viteză de 50 de ori mai mare decât Calea Lactee”, a spus Yuan. „Cea mai mare parte a acestei activități se desfășoară pe inelul său - deci este cu adevărat un inel de foc.”

Yuan și un grup de colegi din întreaga lume au folosit date spectroscopice pentru a identifica galaxia, iar dovezile sugerează că poate fi prima „galaxie inelară”, situată în universul timpuriu. Astfel de structurii se formează după impactul cu alte galaxii.

Lucrarea ar putea ajuta astronomii să înțeleagă cum s-a format propria noastră Calea Lactee, a declarat co-autorul Kenneth Freeman de la Universitatea Națională Australiană.

Galaxiile spirale precum Calea Lactee au toate discuri subțiri, iar discul său a început să se formeze doar în urmă cu nouă miliarde de ani, a spus el, dar această galaxie cu inel colisional are aproximativ 11 miliarde de ani.

„Această descoperire este un indiciu că asamblarea discului în galaxiile spirală s-a produs pe o perioadă mai extinsă decât s-a crezut anterior”, a spus Freeman.

Editor: Robert Kiss