O proteină care ar putea să împiedice procesul de îmbătrânire a pielii, descoperită de cercetătorii japonezi
Data publicării:
Foto: Shutterstock
Proteina COL17A1 ar putea fi considerată o veritabilă „fântână a tinereţii veşnice” întrucât ea ar putea să joace un rol important împotriva procesului de îmbătrânire a pielii, potrivit unui studiu publicat miercuri în revista Nature, informează Agerpres.
Foto: Shutterstock
Această proteină încurajează competiţia celulară, proces ce permite celulelor puternice să prevaleze în faţa celor mai slabe. Or, vârsta şi razele ultraviolete determină o epuizare a acestei proteine în organism. Acest fapt lasă cale liberă celulelor mai slabe să se reproducă: astfel, pielea devine mai fină, mai fragilă şi are nevoie de o perioadă mai îndelungată pentru a cicatriza.
Noul studiu, publicat miercuri în revista Nature, a fost realizat pe cozi de şoareci, care prezintă caracteristici comune cu pielea umană.
După ce au înţeles importanţa pe care o are proteina COL17A1, cercetătorii niponi de la departamentul de Biologie a celulelor stem din cadrul Universităţii de Medicină şi Stomatologie din Tokyo, coordonaţi de profesorul Emi Nishimura, au încercat să găsească o metodă pentru a o stimula, cu scopul de a împiedica epuizarea acesteia şi, astfel, în teorie, să frâneze îmbătrânirea şi degradarea pielii.
Oamenii de ştiinţă au izolat doi compuşi chimici, pe care i-au testat cu succes asupra celulelor tegumentare.
„Aceste tratamente au favorizat repararea rănilor într-o manieră semnificativă”, afirmă autorii studiului.
Cercetătorii japonezi consideră că acei doi compuşi ar putea să permită în viitor descoperirea unei metode pentru „a facilita regenerarea pielii şi reducerea îmbătrânirii sale”.
Într-un comentariu publicat de revista Nature, doi oameni de ştiinţă care nu au participat la acest studiu au reamintit că mecanismul competiţiei celulare descris în această cercetare a fost studiat până în prezent în principal pe muşte.
Potrivit acestor experţi, profesorii Ganna Bilousova şi James DeGregori de la Universitatea Colorado din Denver, studiul se bazează pe principiul conform căruia cei doi compuşi chimici identificaţi ar putea să ajute în lupta împotriva îmbătrânirii pielii.
„Alte studii sunt necesare pentru a descifra mecanismul competiţiei celulare în cazul altor tipuri de ţesuturi şi pentru a identifica acei compuşi care sunt capabili să lupte împotriva îmbătrânirii altor organe”, au adăugat ei.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 143 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.