Câte telefoane mobile vând românii anual pe internet și care sunt cele mai căutate mărci
Data publicării:
Foto: Shutterstock
Peste 400.000 de români scot anual la vânzare pe internet mai mult de 1,8 milioane de telefoane mobile, principalul motiv fiind acela de a-şi cumpăra altul mai performant, potrivit unei studiu efectuat de o platformă de comerţ online, remis, miercuri, Agerpres.
Peste 400.000 de români scot anual la vânzare pe internet mai mult de 1,8 milioane de telefoane mobile - Foto: Shutterstock
Ofertele lor generează anual peste 18 milioane de contactări din partea potenţialilor cumpărători, care aleg să-şi cumpere un telefon la a mâna a doua datorită preţului accesibil, dar şi a posibilităţii de a negocia direct cu vânzătorul.
Trendul este unul puternic ascendent în ultimii ani, iar pentru anul 2018 se estimează o creştere cu 30%, arată autorii studiului, platforma OLX.
„Românii îşi fac constant upgrade la telefonul mobil, iar acest lucru ajută la punerea în circulaţie a unor telefoane mobile foarte bune, la preţuri accesibile. Lunar, utilizatorii noştri publică peste 190.000 de anunţuri noi, iar numărul în creştere de anunţuri noi de pe platformă este susţinut şi de o varietate mare de branduri şi modele. Ultimele lansări de pe piaţa de smartphone-uri au adus şi pe OLX un val de telefoane mobile de ultimă generaţie”, a declarat Paul Neagoe, Business Manager OLX România, citat în comunicat.
Potrivit unui sondaj realizat în categoria „Telefoane” în perioada 1 - 15 octombrie pe un eşantion de 1.078 de utilizatori, 41,71% dintre respondenţi au declarat că îşi pun la vânzare telefonul mobil pentru a-şi putea achiziţiona un telefon mai performat.
De asemenea, 25,78% sunt mulţumiţi de faptul că au acces la foarte mulţi cumpărători, iar 23,53% dintre utilizatori declară că produsele lor se vând foarte repede prin intermediul platformei.
Durata medie prin care un telefon este vândut pe internet este de 12 zile pentru telefoanele Samsung şi iPhone şi 13 zile pentru telefoanele Huawei.
Topul celor mai căutate branduri de telefoane mobile este condus de către Samsung, urmat de iPhone şi Huawei. La capitolul preţuri, media variază pentru fiecare brand în parte. Astfel, pentru telefoanele din categoria iPhone, preţurile ajung la 1.450 lei, pentru Samsung la 954 lei şi 835 lei pentru Huawei.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 135 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.