Foto „Galaxii și stele strălucitoare”. Agenția Spațială Europeană a publicat primele imagini din Univers surprinse de telescopul Euclid

primele imagini facute de telescopul euclid
Agenția Spațială Europeană a publicat primele imagini făcute de telescopul spațial european Euclid. FOTO: Profimedia Images

Agenția Spațială Europeană a publicat primele imagini făcute de telescopul spațial european Euclid, a cărui misiune este de a studia materia și energia întunecată din Univers și de a crea cea mai mare hartă 3D a Universului, potrivit Sky News.

Euclid are misiunea de a face lumină asupra a două dintre cele mai mari mistere ale Universului: energia întunecată și materia întunecată.

Agenția Spațială Europeană (ESA) a precizat că în imaginile publicate luni au putut fi observate „galaxii spirale și eliptice, stele apropiate și îndepărtate, roiuri stelare și multe altele”.

Euclid a fost lansat cu o rachetă SpaceX Falcon 9 de la Cape Canaveral, în Florida, pe 1 iulie și a ajuns la destinație - un punct de observație cunoscut sub numele de Second Lagrange Point.

ESA a numit acest lucru o „piatră de hotar” care indică faptul că telescopul își va atinge obiectivele.

Managerul de proiect Giuseppe Racca a declarat că după mai bine de 11 ani de proiectare și dezvoltare a Euclid „este entuziasmant și enorm de emoționant datorită acestor prime imagini”.

„Euclid, complet calibrat, va observa în cele din urmă miliarde de galaxii pentru a crea cea mai mare hartă 3D a Universului din toate timpurile”, a mai spus el.

ESA a subliniat că sunt „imagini de test timpurii” realizate pentru a verifica instrumentele și pentru a analiza modul în care nava spațială poate fi perfecționată, iar imagini „mai detaliate” vor fi publicate ulterior.

Misiunea de șase ani a lui Euclid are ca scop studierea materiei și energiei întunecate din Univers pentru a înțelege mai bine de ce acesta se extinde rapid și de a crea cea mai mare hartă 3D a acestuia.

Imaginile captate îi vor ajuta pe astronomi să înțeleagă mai bine materia întunecată, particule care nu absorb, reflectă sau emit lumină.

Materia întunecată nu poate fi văzută direct, dar oamenii de știință știu că există datorită efectului pe care îl are asupra obiectelor care pot fi observate direct.

Ei cred că „leagă galaxiile între ele, creând mediul pentru stele, planete și viață”.

Misiunea va explora, de asemenea, energia întunecată, despre care se crede că împinge galaxiile în afară, determinând accelerarea expansiunii Universului.

Editor : Bianca Chirilă