BUSINESS CLUB. Profeții internetului s-au înșelat

Data publicării:
Computer concurs-Mfax
0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
Scurtături Tastatură
Shortcuts Open/Close/ or ?
Redare/PauzăSpațiu
Mărește Volumul
Micșorează Volumul
Caută înainte
Caută înapoi
Subtitrare Pornită/Oprităc
Ecran complet/Ieși din modul Ecran completf
Suprimare Sunet/Activare Sunetm
Decrease Caption Size-
Increase Caption Size+ or =
Caută %0-9
00:00
00:00
00:00
 

La începuturile sale, internetul era un concept pe care publicul larg se străduia să îl înţeleagă. Însă cei care i-au văzut potenţialul s-au grăbit să spună că această reţea globală de comunicaţii va pune capăt dominaţiei marilor companii. Până la urmă nu a fost aşa. Internetul nu a distrus corporaţiile, ci pur şi simplu a facilitat apariţia unor corporaţii noi, precum Google sau Facebook, care controlează internetul.

După ce marile companii au dat semne că nu mor prea uşor, s-a spus că afacerile lor vor fi complet transformate de internet, că nu va mai conta deloc locaţia unui magazin fiindcă totul se va cumpăra online indiferent din ce capat al lumii sunt vânzătorii şi cumpărătorii.

O analiză a „The Economist” aminteşte cum se prezicea că magazinele fizice urmau să fie total înlocuite cu cele online.

Azi însă se vede exact tendinţa opusă. Marii comercianţi de pe internet descoperă importanţa proximităţii geografice.

Până şi site-ul Amazon, unul dintre pionierii comerţului on-line, a decis să îşi deschidă un magazin fizic în New York.

Companiile încearcă să îşi mărească vizibilitatea în ambele medii pentru a ajunge la cât mai mulţi clienţi, pe internet sunt doar o parte din eforturile lor de marketing. Promovarea produselor nu se face exclusiv online cum se prognoza înainte. Şi chiar şi pe internet locaţia e vitală.

Un studiu Harvard a aratat că majoritatea consumatorilor sunt mai înclinaţi să viteze site-uri locale sau naţionale. Dacă distanţa dintre companie şi client creşte cu 1%, şansele ca un site să fie vizitat de acel client scad cu 2%, arată cercetătorii.

Un mare comerciant de îmbrăcăminte din statele unite a descoperit că locaţia e importantă chiar la nivel de cartier, nu doar de ţară. Analiza vânzărilor sale a aratat că magazinul e mult mai popular în unele cartiere decât în altele.

Explicaţia e că o mare parte a promovării nu era făcută de companie pe internet, ci de clienţii mulţumiţi care recomandă platforma prietenilor şi vecinilor.

Telefoanele inteligente regionalizează şi mai tare comerţul online - consumatorii le folosesc pentru a găsi promoţii în magazinele locale şi pot trimite ofertele mai departe, către cunoscuţi.

Modul real de utilizare e foarte departe de ideea că tehnologia va însemna o globalizare totală a comerţului. Pentru companii, lumea reală şi cea virtuală nu se exclud, sunt doar complementare.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Mesajul cutremurător transmis de Regele Charles, după ce s-a aflat de înmormântare. Nu i-a fost uşor să...
Digi FM
Ce îl enervează pe Smiley la Gina Pistol: „Nu suport”. Cei doi s-au căsătorit în urmă cu doi ani
Pro FM
Charlize Theron, super distracție cu fiicele ei, la un concert Dua Lipa. "Ești cea mai cool!", i-a transmis...
Film Now
Cum arată Chuck Norris în 2025, la 85 de ani. Imagini de colecție cu celebrul actor
Adevarul
Româncă stabilită în Canada: „Costul traiului zilnic s-a dublat comparativ cu acum cinci ani”
Newsweek
Pensie mai mare cu 200 lei pentru o categorie de pensionari. Casa de Pensii anunță norocoșii
Digi FM
Gheorghe Gheorghiu parcă a întinerit după ce s-a căsătorit și a slăbit 25 de kilograme. În ianuarie a...
Digi World
De ce a fost numită 1 aprilie Ziua păcălelilor. Cum a fost aleasă data în care se fac cele mai multe glume și...
Digi Animal World
Momentul când o cățelușă imploră ajutor după ce puiul ei a fost lovit de o mașină: „A fost prima dată când...
Film Now
Dolph Lundgren, cu soția și fiica, ambele de aceeași vârstă, la restaurant. E cu 39 de ani mai mare decât...
UTV
Cum a sărbătorit Andreea Sasu ziua de naștere alături de Philipp Plein. „Mulțumesc că mă faci să mă simt...