CERT-RO: Atenţie la notificările primite. Nu faceți click pe link-urile care cuprind avertizări de dezactivare a contului
Data publicării:
Foto: Facebook/CERT-RO
Specialiştii CERT-RO atenţionează din nou asupra unor probleme pe care le pot întâmpina utilizatorii de Internet în momentul în care primesc notificări pe Facebook și pe celelalte canalele de social media.
"Atenţie la notificările primite pe social media. Verificaţi mereu cât de plauzibilă este informaţia primită, validaţi transmiterea ei cu expeditorul, atunci când aveţi suspiciuni, şi scanaţi deopotrivă link-ul cu o soluţie de securitate, înainte de a face click! Atacatorii se folosesc de metoda înregistrării unor pagini cu denumiri care să pară a reprezenta sistemul de notificare al unei reţele sociale (ex: Confirming Page Information, Information Pages, etc.), pentru a da o imagine de autoritate în ochii celor care interacţionează cu postări (...)", scriu experţii Centrului Naţional de Răspuns la Incidente de Securitate Cibernetică (CERT-RO) pe pagina lor de Facebook.
Conform CERT-RO, un exemplu de cont Facebook care publică un post de ''avertizare'' pentru paginile etichetate cuprinde o ameninţare că activitatea paginii va fi suspendată, "dacă nu se va 'verifica identitatea' prin accesarea unui link plasat strategic în textul postării".
Foto: Facebook/CERT-RO
"Odată accesat acel link, poate duce la infectarea dispozitivului cu malware, sau, în alte variante, poate duce către un site de phishing unde se cer, de obicei, credenţiale de acces la contul de social media. Odată introduse, aceste date intră în posesia atacatorilor, care pot deturna conturile pentru executarea unor activităţi în scop personal. De regulă, astfel de pagini sunt create special cu acest scop maliţios şi au o durată de viaţă limitată", explică specialiştii.
Pagina cu probleme a fost creată pe data de 4 august, iar utilizatorii care întâmpină astfel de postări pot raporta aceste pagini pentru tentativă de fraudă (scam) către Facebook, menţionează CERT-RO.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 136 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.