Europenii care nu vor reclame pe Facebook și Instagram ar putea plăti abonamente. Planurile Meta pentru utilizatorii din UE

Data publicării:
Imagine ilustrativă cu Meta
Foto: Profimedia Images

Meta Platforms are în vedere versiuni plătite ale Facebook şi Instagram care nu ar avea publicitate pentru utilizatorii din Uniunea Europeană, au spus trei persoane care cunosc planurile companiei, ca răspuns la controlul din partea autorităţilor de reglementare, relatează New York Times, citat de News.ro.

Cei care vor plăti pentru abonamente Facebook şi Instagram nu ar vedea reclame în aplicaţii, au spus sursele care au vorbit sub condiţia anonimatului, deoarece planurile sunt confidenţiale.

Acest lucru poate ajuta pe Meta să evite preocupările legate de confidenţialitate şi alte analize din partea autorităţilor de reglementare din UE, oferind utilizatorilor o alternativă la serviciile cu reclame ale companiei, care se bazează pe analizarea datelor oamenilor, au spus sursele.

Meta va continua să ofere versiuni gratuite de Facebook şi Instagram cu reclame în UE, au spus oamenii. Nu este clar cât ar costa versiunile plătite ale aplicaţiilor sau când le-ar putea lansa compania.

Un purtător de cuvânt al Meta a refuzat să comenteze.

De aproape 20 de ani, activitatea de bază a Meta s-a concentrat pe oferirea de servicii gratuite de reţele sociale utilizatorilor şi pe vânzarea de publicitate companiilor care doresc să ajungă la acel public.

Furnizarea unui abonament plătit ar fi unul dintre exemplele cele mai tangibile până în prezent despre modul în care companiile trebuie să reproiecteze produsele pentru a respecta regulile de confidenţialitate a datelor şi alte politici guvernamentale, în special în Europa.

În iulie, cea mai înaltă instanţă a UE a interzis efectiv Meta să combine datele colectate despre utilizatori pe platformele sale, inclusiv Facebook, Instagram şi WhatsApp, precum şi de pe site-uri şi aplicaţii externe, cu excepţia cazului în care a primit consimţământul explicit din partea utilizatorilor.

În ianuarie, compania a fost amendată şi cu 390 de milioane de euro de autorităţile de reglementare irlandeze pentru că i-a forţat pe utilizatori să accepte reclame personalizate ca o condiţie de utilizare a Facebook.

Deciziile au luat naştere în urma adoptării în 2018 a Regulamentului european privind protecţia datelor, sau G.D.P.R., care a fost o legislaţie de referinţă pentru protejarea datelor online ale oamenilor.

Deschiderea Meta faţă de crearea de abonamente plătite arată că cei care trăiesc în UE, care cuprinde 27 de ţări şi aproximativ 450 de milioane de oameni, pot începe să vadă diferite versiuni de produse tehnologice de consum din cauza noilor legi, reglementări şi hotărâri judecătoreşti.

În ultimele săptămâni, ca urmare a intrării în vigoare a unei noi legi, numită Digital Services Act (Legea pentru servicii digitale), pentru a stopa fluxul de conţinut online ilicit, utilizatorii TikTok şi Instagram din regiune au reuşit, de asemenea, să blocheze datele personale, pentru a nu fi folosite pentru a genera fluxurile de social media.

Snapchat şi Meta au împiedicat agenţii de marketing să vizeze adolescenţii cu vârste între 13 şi 17 ani din Europa cu reclame personalizate.

Editor : M.B.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Moneda românească din 2025 care a devenit piesă de colecție. De ce e atât de căutată și ce detalii i-au...
Digi FM
Noi detalii despre accidentul în care a murit Diogo Jota. Motivul pentru care starul de la Liverpool alesese...
Pro FM
Alina Sorescu rupe tăcerea după ce Alexandru Ciucu a dat de înțeles că părinții ei au o vină pentru divorț...
Film Now
Sarah Jessica Parker, despre comentariile care au afectat-o teribil la începutul filmărilor pentru „SATC”: Am...
Adevarul
Măcelul pornit de la propagandă, două înmormântări și o crâșmă închisă. Cronica sfâșietoare a uciderii...
Newsweek
30 magistrați cer să iasă la pensie cu 25.000 lei. Nicușor Dan le blochează. Bolojan vrea să le taie
Digi FM
Cum a ajuns un tânăr român să trăiască în cel mai izolat oraș din Alaska: „Singura cale de intrare și ieșire...
Digi World
Adevăratul „Cod al lui da Vinci”, descifrat după 500 de ani. Un dentist a dezvăluit secretul ascuns în „Omul...
Digi Animal World
Reacția unui câine când vede un dinozaur de jucărie. Imaginile sunt virale: „De mult nu am mai râs așa”
Film Now
Russell Crowe, tot mai transformat. Actorul, apariție rară alături de iubita sa, în Malta. Cei doi ar avea...
UTV
Lino Golden și Delia au divorțat la un an de la căsătorie