Facebook își lansează propriul motor de căutare

Data publicării:
facebook 3

În prezent, utilizatorii Facebook trebuie să copieze link-ul unui articol pe care vor să îl distribuie, pe care îl „lipesc” („paste”, n.r.) în caseta din pagina lor, pentru a distribui materialul, dar unii useri ai aplicaţiei Facebook pentru dispozitive mobile care folosesc sistemul de operare iOS al Apple au primit opţiunea „add a link” („adaugă un link”, n.r.), la accesarea căreia pot efectua o căutare pentru articole pe care să le distribuie.

Accesarea opţiunii oferă utilizatorului o casetă în care acesta introduce termenii după care va fi efectuată căutarea. Rezultatele afişate sunt sortate după probabilitatea de a fi distribuite, articolele mai noi şi cele deja distribuite de alţi utilizatori având prioritate. Utilizatorul poate alege un articol din listă, lângă care pot adăuga o actualizare a statusului, poziţia geografică sau un emoticon.

Iniţial, opţiunea a fost disponibilă doar utilizatorilor de dispozitive iOS din Statele Unite ale Americii, dar, potrivit Techcrunch, Facebook a confirmat că „testează o nouă modalitate de a distribui un link pe platforma de socializare, prin intermediul postărilor şi al comentariilor”.

Facebook a informat că a indexat deja peste o mie de miliarde de postări pentru a alimenta motorul de căutare, folosind fluxurile de conţinut ale utilizatorilor pentru a vedea care articole sunt mai frecvent distribuite. Căutarea online legată de partea de socializare are şansa să devină punctul forte al Facebook în lupta cu Google, care nu are acces la aceleaşi informaţii referitor la articolele care sunt distribuite şi de către cine, comentează independent.co.uk.

Creşterea traficului online de care ziarele şi alte surse de conţinut beneficiază de pe urma Facebook înseamnă că fluxurile de ştiri ale utilizatorilor Facebook sunt pline, dar, de asemenea, creatorii de conţinut sunt încurajaţi să menţină un public activ pe reţeaua de socializare şi, ocazional, să cumpere anunţuri publicitare. Facebook a devenit o sursă uriaşă de trafic online pentru site-uri, iar uşurarea procedurii de distribuire a unui articol va creşte probabil şi mai mult rolul platformei de socializare în ceea ce priveşte menţinerea şi dobândirea de public nou pentru site-uri.

Noua opţiune ar putea însemna, însă, şi o îndepărtare de una dintre recentele strategii controversate ale Facebook, care va include direct pe platformă conţinut de la mai mulţi furnizori de renume, printre care şi The New York Times, urmând ca reţeaua de socializare să împartă veniturile din publicitate cu creatorii de conţinuturi.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Pontarea în zilele libere. Cum se procedează când lucrezi de sărbătorile legale, aşa eşti răsplătit corect
Digi FM
Ilona Brezoianu și-a arătat băiețelul nou-născut, direct din sala de nașteri: "Un pachețel blonduț de nota 10"
Pro FM
Victoria Beckham și fiul ei cel mic, duet neașteptat. Fanii, uimiți și impresionați de momentul dulce: „Atât...
Film Now
Eric Dane și soția nu mai sunt un cuplu de 8 ani, n-au divorțat, iar ea îl sprijină în lupta cu boala: E...
Adevarul
Problema de matematică pentru clasa a IV-a care i-a pus in dificultate pe mulți: „Nu înțeleg enunțul”
Newsweek
Care pensionari iau un ajutor la pensie de 482 lei? Bolojan a semnat. Ce pot face cu banii DOCUMENT
Digi FM
O tânără de 25 de ani își încheie viața prin asistență medicală, după ani de boală debilitantă: "Tată, te...
Digi World
De ce ni se albește părul? Explicații științifice, mituri demontate și ce putem face pentru a încetini...
Digi Animal World
Nu trebuie să-ți îmbrățișezi niciodată câinele în aceste situații. Gestul tău îl poate stresa enorm
Film Now
O recunoști? Azi are 63 de ani, e una dintre cele mai cunoscute actrițe din lume și e căsătorită cu o femeie
UTV
Andreea Raicu, apariție emoționantă alături de „fiica” ei adoptivă