Milioane de dolari aruncați pe așa-ziși influenceri. Cum se pot „umfla” listele de fani pe internet

Data publicării:
instagram

Pentru companii a devenit vitală promovarea online şi mare parte din bugetele de publicitate merg către persoane influente din acest mediu. Dar strategiile implică şi riscuri de fraudă. Sunt zeci de miliarde de dolari puse la picioarele aşa-numiţilor influenceri din toată lumea, dar aceste sume sunt deseori cheltuite inutil. Unii dintre ei îşi umflă artificial numărul de fani de pe reţelele de socializare. Încasează sume extrem de mari dovedind o falsă popularitate, obţinută cu conturi false. Şi, deocamdată, o poliţie a internetului sau un organism care să verifice aceste fraude nu există.

0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
Scurtături Tastatură
Shortcuts Open/Close/ or ?
Redare/PauzăSpațiu
Mărește Volumul
Micșorează Volumul
Caută înainte
Caută înapoi
Subtitrare Pornită/Oprităc
Ecran complet/Ieși din modul Ecran completf
Suprimare Sunet/Activare Sunetm
Decrease Caption Size-
Increase Caption Size+ or =
Caută %0-9
00:00
00:00
00:00
 

O investigaţie publicată la începutul anului de cotidianul New York Times arăta cum pe internet circulă adevărate fabrici de urmăritori. Cu alte cuvinte, companii care au creat milioane de conturi automatizate, în spatele cărora nu se află persoane reale. Odată înfiinţate, aceste conturi false sunt puse apoi la dispoziţia oricărei persoane care vrea să-şi crească popularitatea în mediul online. Totul se face contracost, iar unele persoane care vor să devină influente pe reţelele de socializare sunt de acord să plătească pentru a-şi adăuga sute de mii de urmăritori falşi - pentru ca mai apoi să-şi recupereze înzecit banii din articole sau postări sponsorizate de companii.

Jurnaliştii americani arătau că, pe Twitter, de exemplu, 25.000 de urmăritori pot fi cumpăraţi cu doar 225 de dolari. Şi cu cât o persoană are mai mulţi urmăritori, cu atât încasează mai mult.

Date recente arată că un influencer cu 100.000 de fani pe o reţea de socializare poate încasa, în medie, 2.000 de dolari pentru o postare sponsorizată. Suma e de 10 ori mai mare dacă atinge pragul de 1 milion de urmăritori.

Dar dacă în spatele fanilor virtuali se află, de fapt, conturi false cumpărate de pe piaţa neagră a internetului, atunci persoana în cauză înşală compania care a plătit-o. Şi există multe astfel de cazuri.

Unilever, unul dintre cei mai mari plătitori de publicitate la nivel mondial, a anunţat că nu va mai lucra cu influencerii care îşi umflă artificial numărul de prieteni sau urmăritori virtuali. Compania are un buget total de peste 8 miliarde de dolari alocat pentru publicitate online. Vrea să se asigure că banii aceştia nu sunt fraudaţi şi că postările sponsorizate ajung, într-adevăr, la persoane reale.

Printre aşa-numiţii influenceri nu se numără, însă, numai persoane obişnuite, care urmăresc să-şi monetizeze activitatea de pe internet, ci şi politicieni. Primii caută să-şi răspândească mesajul politic la cât mai multe persoane şi se folosesc deseori şi de distribuiri de pe astfel de conturi false.

În cadrul alegerilor de anul trecut, unul dintre consilierii preşedintelui ecuadorian a fost bănuit că a cumpărat zeci de mii de astfel de conturi false pe Twitter, pe care le-a folosit drept suport pentru promovarea mesajelor electorale. De asemenea, la recentele alegeri prezidenţiale din Statele Unite, câştigate de Donald Trump, se bănuieşte că multe dintre ştirile şi articolele favorabile echipei sale de campanie au fost distribuite de pe conturi false.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Final de drum pentru Ion Iliescu! Anunţul a venit când nimeni nu se aştepta, situaţie critică pentru fostul...
Digi FM
Tragedia tinereții lui Val Kilmer: și-a pierdut fratele mai mic, care s-a înecat în piscină: "Nu am revenit...
Pro FM
Starea de sănătate a lui Julio Iglesias, tot mai fragilă: „De la brâu în jos, are 500 de ani”. Afecțiunea...
Film Now
John Cena a avut cancer de piele de două ori. "Îndrăgostit de soare", nu și-a protejat pielea în tinerețe...
Adevarul
Lista neagră a lui Trump. „Țările care joacă murdar”, pedepsite de președintele SUA
Newsweek
Șmecheria prin care România păstrează pensiile speciale de 20.000 lei, deși UE a cerut să le tăiem
Digi FM
O elevă de 15 ani a leșinat în timpul orei de biologie, la un liceu din Botoșani. Ce au descoperit medicii
Digi World
De ce este laptele alb? Răspunsul surprinzător pe care nu îl știai și explicația științifică pe înțelesul...
Digi Animal World
Un produs popular pentru câini ar putea declanșa „sindromul vârcolacului”. Ce simptome prezintă patrupedele...
Film Now
Rosamund Pike, „terifiată” când a filmat scena intimă cu Pierce Brosnan în „Die Another Day”. Avea 22 de ani
UTV
Delia, atacată de câini în parc. Artista s-a urcat într-un copac: „M-am zgâriat, m-am făcut praf...”