UE cere ca Facebook și TikTok să eticheteze postările deepfake generate cu AI, înainte de alegerile europarlamentare din iunie

Data publicării:
Vienna / Austria / November 14, 2020: Womans thumb taping on the Tik Tok social media application on the smartphone
UE consideră că publicitatea politică „ar trebui să fie etichetată în mod clar ca atare”, pe rețelele sociale. Imagine cu caracter ilustrativ. Sursa foto. Profimedia Images

Comisia Europeană a cerut marilor rețele sociale, precum TikTok și Facebook, să eticheteze în mod clar publicitatea politică și să reducă „viralitatea conținutului” care amenință integritatea alegerilor europarlamentare din iunie, cum ar fi postările deepfake generate cu inteligența artificială, scrie Deutsche Welle.

Uniunea Europeană (UE) a cerut marți ca Facebook, TikTok și alte site-uri de socializare să pună capăt falsurilor generate de inteligența artificială înainte de alegerile europene din iunie.

Comisia Europeană, brațul executiv al UE, a publicat un regulament pentru marile site-uri înainte de alegerile europarlamentare din această vară, după ce Bruxelles-ul a devenit deosebit de precaut cu privire la impactul „manipulării” și „dezinformarii” rusești asupra alegerilor europene.

„Cu orientările de astăzi, folosim pe deplin toate instrumentele oferite de DSA pentru a ne asigura că platformele își respectă obligațiile și nu sunt utilizate abuziv pentru a manipula alegerile noastre, salvând în același timp libertatea de exprimare”, a declarat comisarul european pentru zona digitală, Thierry Breton, referindu-se la Legea privind serviciile digitale (DSA) a UE.

UE va efectua teste pe platformele sociale înainte de europarlamentare

Comisia spune că cele mai mari platforme de social media ar trebui „să evalueze și să atenueze riscurile specifice legate de AI, de exemplu prin etichetarea clară a conținutului generat de AI”, cum ar fi deepfake-urile.

Aceasta a recomandat ca marile platforme să promoveze informațiile oficiale despre alegeri și să „reducă monetizarea și viralitatea conținutului care amenință integritatea proceselor electorale” pentru a diminua orice risc.

UE consideră că publicitatea politică „ar trebui să fie etichetată în mod clar ca atare”, înainte de intrarea în vigoare a unei legi care se anunță a fi mai dură, în 2025. Comisia a cerut platformelor să pună în aplicare mecanisme „pentru a reduce impactul incidentelor care ar putea avea un efect semnificativ asupra rezultatului alegerilor sau a prezenței la vot”. "

UE va efectua „teste” cu platformele relevante la sfârșitul lunii aprilie. Alegerile europene au loc în perioada 6-9 iunie.

Editor : M.I.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Cât vei plăti în plus la un consum de 150-200 kWh, după 1 iulie. Specialiștii au făcut calculul
Digi FM
Sociologul Gelu Duminică, revoltat de un subiect de la Evaluarea Națională: „M-a dezgustat lipsa de...
Pro FM
Cum se simte Dakota Johnson după despărțirea de Chris Martin. Apropiat: „Își dorește o viață cu sens, pe...
Film Now
Actorul Ashley Walters din „Adolescence” susține că serialul l-a determinat să-i limiteze timpul de ecran...
Adevarul
Găselnița comercianților de pe litoral pentru ca prețurile să pară mai mici: „E jecmăneală pe față!”
Newsweek
Tăierea pensiilor speciale din nou amânată. De ce nu se mai reduc cu 15% pensiile de 25.000 lei?
Digi FM
Cine este și cum arată iubita lui Ilie Bolojan. Noul premier al României a divorțat de fosta soție în 2013
Digi World
Un bărbat a mâncat 150 de ouă, în doar cinci zile: „E o nebunie, corpul meu s-a subțiat considerabil”...
Digi Animal World
Piton uriaș, surprins când înghite o antilopă adultă întreagă, ca pe o zmeură. Imaginile sunt virale
Film Now
Prietenia lor pare indestructibilă. Tom Cruise, apariție surpriză pe covorul roșu, la premiera „F1”, pentru...
UTV
Andreea Bălan și Victor Cornea au ales locația pentru nuntă: „Le-a plăcut foarte mult!”