În spatele transferului brazilianului Neymar jocul e mult mai complex decât ar fi caracteristic pentru o tranzacţie în lumea fotbalului. E practic bătălia dintre petrodolari şi gazodolari, e o desfăşurare de forţe ce are de-a face mai degrabă cu geopolitica, scrie Jean Christophe Gallien, profesor asociat la Sorbona.
Foto: Gulliver/GettyImages
ACTUALIZARE 11.30. Atacantul brazilian a fost prezent, miercuri, la reunirea echipei FC Barcelona după turneul din SUA, însă nu s-a antrenat şi le-a transmis coechipierilor că va pleca la Paris Saint-Germain, informează El Mundo Deportivo, preluat de News.ro.
Într-un text semnat în publicaţia La Tribune, profesorul Gallien pariază, încă din titlu, că Neymar va semna cu PSG şi subliniază că audienţa colosală a Ligii Campionilor a devenit un spaţiu aparte.
Aici, susţine autorul, îşi desfăşoară strategiile complexe statele din afara Europei care vor să îşi consolideze prezenţa pe continent.
„De ce PSG-ul, club deținut în prezent de un grup de investitori din Qatar, ar arunca în aer piața transferurilor riscând sancțiuni din partea UEFA? Pentru a câștiga Liga Campionilor? Poate, dar este vorba și despre o altă competiție. Acesta este un război real la nivel diplomatic - și anume criza din Golful Persic”, punctează Jean Christophe Gallien.
Acesta oferă şi o fotografie a înălţimilor la care se duce lupta pentru acest...transfer: numeroase discuţii între emisari ai Qatarului şi oficiali de rang sensibil ai statului francez, un apel adresat de ministrul de Externe, Jean-Yves Le Drian şi chiar indicii că subiectul prezintă interes major în zona administraţiei prezidenţiale. Se spune, notează profesorul Gallien, că Emmanuel Macron ar fi „extrem de angajat în această criză şi caută o aplanare rapidă”.
„Ar putea fi transferul lui Neymar un eveniment care să ajute la aplanarea crizei? În mod sigur, Qatarul vrea să iasă din această capcană și are nevoie de sprijin. De asemenea, el vrea să salveze Cupa Mondială, pe care celelalte țări din Golf vor acum să i-o smulgă. Așa că Doha a pus la punct o strategie eficientă de influență, bazată pe mai multe companii qatareze din Franța, Marea Britanie, SUA. Deci, dacă ar fi să pariez, aș miza pe faptul că Neymar va fi parizian”, conchide profesorul Jean Christophe Gallien.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 136 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.