O nouă campanie de promovare turistică a României, în valoare de cinci milioane de euro

Data publicării:
frunza turism

În ultimii 20 de ani, autoritățile le-au spus străinilor că România este mereu surprinzătoare, eternă şi fascinantă şi i-au chemat să descopere Castelul lui Dracula şi Grădina din Carpaţi. S-au alocat peste 11 milioane de euro pe 5 campanii de promovare. Autorităţile au adugat din 2010 şI un simbol grafic care să descrie ţara la târgurile externe.

Frunza este simbolul turistic al României prin care autoritățile încearcă să promoveze turismul şi să aducă mai mulţi străini. India, de exemplu, apelează la alte modalităţi: aduce întreaga junglă, cu tot cu elefanţi, şi îi îmbie pe turişti să guste din mirodenile tradiţionale.

Autoritatea pentru Turism începe anul viitor o nouă campanie de promovare a României, de peste 5 milioane de euro.

Este vorba despre „promovarea pe taxiuri în Marea Britanie, staţii de metrou, zone de tranzit importante precum aeroporturi, panouri publicitare pe autostrăzi importante din Europa”, spune Răzvan Filipescu preşedintele Autorității Naţionale pentru Turism.

În plus, vor fi clipuri pe câteva posturi internaţionale de televiziune, printre care CNN, CNBC şi Naţional Geografic.

România nu este o tară scumpă în care să călătoreşti (...) Drumurile nu sunt foarte bune, dar nu sunt chiar atât de rele cum se aşteaptă toată lumea”, spune Charlie Ottley, prezentatorul emisiunii „Wild Carpathia”.

Cei mai bun agenti de turism rămân însă tot strainii care au vizitat România, care spun că vor reveni în țară.

Printre turiştii îndrăgostiţi de România este şi Prinţul Charles.

„Arborele genealogic spune că descind din Vlad Ţepeş. Deci am un interes în această ţară”, a declarat Prinţul Charles.

România ocupă însă un loc codaş la sumele atrase din turism: sub 1% din PIB. De trei ori mai puţin decât Ungaria şi la ani lumină de ţări precum Grecia sau Turcia.

Campanii de promovare a României

1995: „Eterna şi fascinanta Românie” - 6 milioane de euro

2004: „România, mereu surprinzătoare” - 2 milioane de euro

2006: „Fabulospirit” - 110.000 de euro

2009: „Romania, the land of choice” - 1,5 milioane de euro

2011: „Explore the Carpathian garden" – 890.000 de euro

Turişti străini în România

2010: 1,7 milioane

2011: 1,5 milioane

2012: 1,6 milioane

2013 (estimat): 1,6-1,7 milioane

Sursa: insse.ro

Venituri din turism

Turcia: 17 mld euro (8,9% din PIB)

Grecia: 13,4 mld euro (17% din PIB)

Ungaria: 3,1 mld (3,3% din PIB)

România: 0,75 mld (0,6% din PIB)

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Primul medicament pentru regenerarea dinților, aprobat pentru teste pe oameni
Digi FM
Dan Negru a dezvăluit pe cine ar vota să conducă Bucureștiul: „Le-a făcut pe toate în doi ani! A scris și...
Pro FM
Taylor Swift, după zvonurile potrivit cărora Lady Gaga ar fi însărcinată: „E iresponsabil să comentezi despre...
Film Now
Jennifer Lopez dezminte zvonurile despre divorț și neagă faptul că ar avea probleme în căsnicie: „Există...
Adevarul
A fost descoperită cauza majoră a bolii inflamatorii intestinale
Newsweek
VIDEO Nave de război și submarine ale Rusiei, la doar 450 km de SUA. De ce apar în poziție de luptă?
Digi FM
VIDEO Cum să prevenim burnout-ul: Andreea Raicu dezvăluie secretele echilibrului între muncă și viața...
Digi World
Semnul de pe unghii pe care nu trebuie să-l ignori: "Ar putea fi o formă gravă de cancer de piele"
Digi Animal World
Turiștii din Italia sunt în alertă. Plajele au fost invadate de „viermele de foc”, care poate ajunge până la...
Film Now
Martin Lawrence, despre motivul pentru care a refuzat oferta lui Jackie Chan de a juca alături de el în Rush...
UTV
Brasov, Cluj-Napoca si Sibiu, in topul oraselor in care oamenii ar alege sa se mute, arata un studiu realizat...