Autostradă ratată. CNADNR, bună de plată

Data publicării:
autostrada ratata

De mai bine de o lună, cei 22 de kilometri dintre Cunţa şi Sălişte sunt închişi circulaţiei. Pe o distanţă de 200 de metri, autostrada a fost demolată. Conducerea Companiei de Drumuri susţine că reparaţiile se vor face din banii constructorului, adică firma italiană Impregilo.

Ceea ce s-a întâmplat acolo intră în categoria viciilor ascunse (...). Oricum, totul se recuperează de la constructor, nu se recuperează din altă parte”, dădea asigurări Narcis Neaga, directorul general al CNADNR.

În plus, CNADNR vrea să reţină cele 20 de milioane de euro depuse drept garanţie de constructorul italian.

Până acum, italienii au cerut plăţi suplimentare pentru diverse lucrări şi au primit dreptul să încaseze 6 milioane de euro, în urma mai multor decizii date de comisiile de adjudecare a disputelor. În plus, una dintre acestea i-a dă dreptul drumarului şi la o majorare a contractului cu până la 20%. Compania de Drumuri spune va contesta toate aceste hotărâri.

Se deschide calea arbitrajului, care este forma finală de soluţionare a disputei. Doi, trei, patru, cinci ani este obişnuit ca durată a unui arbitraj”, arată Cosmin Vasile, avocat.

În acest moment, Compania de Drumuri trebuie să-şi achite facturile către Consitrans, firma care până în mai anul trecut a supervizat calitatea lucrărilor.

Circa patru milioane de lei, suma fiind aferentă serviciilor prestate de compania nostră în perioada octombrie - decembrie 2013”, a precizat Florin Roșu, consilier juridic la Consitrans.

Firma cere încă pe atât, deoarece Compania de Drumuri ar fi uitat să plătească ultimele patru luni din contract. Înainte de reziliere, inginerii de la Consitrans semnalaseră peste 300 de nereguli în executarea autostrăzii.

Când CNADNR a suspendat contractul nostru în zona în care au apărut probleme la autostradă, lucrările nu fuseseră începute. Aşa că execuţia lucrărilor în zonele cu probleme a fost supervizată exclusiv de CNADNR, prin DRDP Braşov”, afirmă Florin Roșu.

Ei au nişte certificări, nişte atestate identice cu ale celor care au lucrat înainte. (...) Cine a confirmat fundaţia, acolo e baza”, spune Narcis Neaga, directorul general al CNADNR.

Cei 22 de kilometri dintre Cunţa şi Sălişte au costat, până acum, peste 600 de milioane de lei.  

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Pensia pe care o va încasa Traian Băsescu. Câți bani va lua fostul președinte, nimeni nu se aștepta la suma...
Digi FM
Câți bani câștigă Ștefan Bănică pentru un spectacol. Onorariul e pe măsura popularității sale
Pro FM
Katy Perry și Orlando Bloom, doi părinți care își adoră fetița. Imagini rare din viața de zi cu zi a celor...
Film Now
Elizabeth Hurley are o siluetă impecabilă la aproape 59 de ani. Imaginile din vacanță au făcut furori pe...
Adevarul
Medicamentul foarte ieftin care poate să provoace o scădere în greutate de 14 kilograme într-o lună...
Newsweek
RECALCULARE Care pensionari iau 1.000 lei în plus la pensie, deși s-au pensionat înainte de 60 ani?
Digi FM
Ben Affleck şi Jennifer Lopez locuiesc separat, pe fondul problemelor în căsnicie, susțin surse citate de...
Digi World
Cum să-ți alegi ochelarii de soare pentru a te proteja de efectele razelor UV. Detaliul la care să fii atent
Digi Animal World
Rasa de pisici cu cea mai mică speranță de viață. Ce trebuie să știi dacă ai ca animal de companie această...
Film Now
Tom Cruise a primit cea mai mare lovitură de la fiica sa, Suri. Ce decizie a luat tânăra în vârstă de 18 ani
UTV
Cine este noua iubita a lui CRBL? Artistul a fost surprins in prezenta unei pustoaice la scurt timp dupa...