O nouă descoperire inedită în Univers: Telescopul James Webb a găsit o „soră geamănă” a galaxiei noastre

calea lactee
Telescopul James Webb a descoperit o galaxie care seamănă cu Calea Lactee. FOTO: Shutterstock

Telescopul James Webb a descoperit o galaxie care seamănă cu Calea Lactee. Galaxia s-a format la scurt timp după Big Bang, ceea ce se credea a fi imposibil. Acest lucru ar putea însemna că există un ingredient lipsă în modelele noastre despre modul în care s-a format Universul, transmite Business Insider

Telescopul spațial James Webb (JWST) a descoperit o galaxie care seamănă izbitor de mult cu a noastră.

Galaxia, numită ceers-2112, are o vechime de peste 11,7 miliarde de ani și este cel mai vechi exemplu de galaxie spirală barată văzută vreodată.

Astronomii au fost surprinși în urma descoperirii, deoarece modelele cosmice sugerează că galaxiile spirale barate au început să apară abia la aproximativ 6,9 miliarde de ani după Big Bang.

Cea mai recentă descoperire, publicată în revista Nature, ar putea schimba modelele noastre despre Univers și modul în care materia întunecată a influențat formarea galaxiilor în primele sale zile, au spus autorii studiului.

Noua descoperire sugerează că ceva nu este în regulă cu modelele care arătau ce s-a întâmplat după crearea Universului.

„În trecut, când Universul era foarte tânăr, galaxiile erau instabile și haotice. Se credea că aceste galaxii nu se puteau forma și nici nu puteau rezista mult în Universul timpuriu”, a spus un expert.

„Acum trebuie să înțelegem ce ingredient fizic cheie lipsește în modelele noastre, dacă lipsește ceva”, a mai adăugat un altul.

Editor : Bianca Chirilă