Drumul rapid Sibiu-Pitești ar urma să fie construit după 2020

Data publicării:
Santier autostrada Sibiu-Orastie - Mediafax Foto-Ovidiu Dumitru Matiu-2

O legătură rapidă între Sibiu şi Piteşti este cerută insistent de producătorul auto Dacia. Uzina de la Mioveni are peste 14.000 de angajaţi şi a trimis în afara ţării peste 2 milioane de autovehicule din 2005 până în prezent. Iniţial, autorităţile anunţau o autostradă pe Valea Oltului. Acum se discută despre un drum expres, deşi ministrul Ioan Rus se recunoaşte fan al autostrăzilor.

„Eu, singura problemă pe care am avut-o cu legea până acum este permisul de conducere şi viteza. Deci, sunt adeptul autostrăzilor în totalitate. Raportez cu supuşenie că acum trei luni mi-au luat carnetul ultima oară. Cum prind autostradă, cum mă prinde Poliţia, plătesc amenzi”, a spus Ioan Rus, ministrul Transporturilor.

Un drum expres este mai ieftin de construit decât o autostradă, permite apăsarea acceleraţiei până la 120 de km/h şi ar putea fi gata mai repede. Cel puţin pe hârtie.

În ambele scenarii luate în calcul în Master Planul pe Transport, drumul expres Sibiu-Piteşti este propus spre finalizare abia în perioada 2021-2030. O decizie politică ar putea grăbi începerea lucrărilor.

Acum între Piteşti şi Sibiu, spun spaniolii de la AECOM, firma care a realizat Master Planul pe Transporturi, se circulă cu o viteză medie de 72 de km/h. Odată cu realizarea unui drum expres, aceasta ar creşte la aproape 90 de km/h.

Autostrada Ploieşti-Braşov-Sibiu s-ar realiza, în schimb, ceva mai repede şi ar putea decongestiona, inclusiv traficul de pe Valea Oltului.

„Comarnic-Brașov plus Sibiu-Brașov va atrage circa 8.000 de vehicule de pe relația București-Sibiu prin Pitești”, a eplicat Sorin Constantin, economist AECOM.

Spaniolii de la AECOM susţin că în următorii şase ani ar putea fi gata şi autostrada Craiova-Piteşti, s-ar putea termina şi lucrările la modernizarea centurii de sud a Capitalei şi ar putea fi realizate şi drumurile rapide dintre Bacău, Suceava şi Botoşani.

La prezentarea strategiei de Transporturi, ministrul Ioan Rus s-a ferit să avanseze termene de finalizare.

Reporter: De ce nu există termene de realizare pentru proiecte?

Ioan Rus: Pentru că nu face parte, e un document strategic. Va fi prezentat Guvernului și în Guvern vom etapiza.

Înainte de a ajunge pe masa Executivului, strategia pe Transporturi va rămâne în dezbatere publică 30 de zile.

Ioan Rus: Master planul de transporturi este „un echilibru rațional între nevoile și posibilitățile pe care le avem astăzi”
Emil Hurezeanu, despre master planul de transporturi: „Ei sunt povestitori și noi suntem copii adormiți”
 

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Animalul din România considerat o salvare în cazul emisiilor de carbon. Sunt doar câteva sute de exemplare...
Digi FM
Reacția lui Florin Negruțiu după tentativa de asasinat a premierului Slovaciei: „Robert Fico este un soi de...
Pro FM
Anna Lesko, criticată după ce s-a pozat într-o rochie cu un decolteu amplu și o crăpătură adâncă: „Mereu...
Film Now
Tom Cruise, surprins la bustul gol pe o plajă din Mallorca. La 61 de ani, celebrul actor cucerește cu fizicul...
Adevarul
Craterele uriașe de pe dealurile Hunedoarei, rămășițe din anii '50 ale Războiului Rece VIDEO
Newsweek
VIDEO Rusia „abandonează" 9 nave comerciale în Marea Neagră. 2 avioane MIG de 66.000.000$ doborâte
Digi FM
Andreea Tonciu și-a cheltuit toți banii câștigați din televiziune la ghicitoare: „Le știam pe toate din...
Digi World
A dat peste o adevărată comoară într-o unitate de depozitare abandonată pe care a dat 410 $. Profitul e unul...
Digi Animal World
Momentul când o veveriță însetată se ține după un turist pentru a primit o gură de apă: „E atât de...
Film Now
Jennifer Lopez și Ben Affleck, la un pas divorț, la mai puțin doi ani de când s-au căsătorit. Un apropiat a...
UTV
Vezi cele mai frumoase glampinguri din Europa. 12 destinatii pentru o experienta inedita