Operatorul DB va simplifica procedura de achiziție a biletelor internaționale. Călătoria cu trenul va deveni facilă în Europa

Alexandru Gologan Data publicării: Data actualizării:
tren feroviar ue
sursa: gettyimages.com/

Achiziționarea biletelor de tren spre destinații din întreaga Europă va deveni o chestiune facilă pentru persoanele care trăiesc în Germania, începând din toamna acestui an, anunță operatorul feroviar german Deutsche Bahn (DB).

Măsura simplificării procedurii de achiziție reprezintă un pas esențial spre o mai bună integrare a numeroaselor sisteme feroviare naţionale din Europa.

„Călătoriile internaţionale pe distanţe mari sunt în creştere. Până la finalul anului 2026, Deutsche Bahn va pune la punct un sistem digital care să faciliteze achiziția în tim real a biletelor către destinații externe”, transmite purtătorul de cuvânt al DB, Michael Peterson, potrivit Tagesschau.

Pentru că în acest moment nu există o reţea feroviară europeană integrată, adesea problemele încep cu achiziţionarea biletelor. Pentru călătoriile transfrontaliere, în mod uzual este nevoie de mai multe bilete, fiecare achiziţionate separat. Acest aspect nu este doar un inconvenient, ci înseamnă şi că drepturile pasagerilor, precum dreptul la despăgubiri pentru conexiunile ratate, nu se aplică.

Problemele apar frecvent atunci când trenul ajunge la graniţă

Pe lângă lipsa acordării despăgubirilor în cazul pasagerilor, printre probleme se numără furnizarea de electricitate, sisteme de semnalizare şi siguranţă, diferenţe de ecartament şi inclusiv nivelul competenţelor lingvistice al personalului din tren.

Soluția DB este de a realiza un sistem informatic prin intermediul căruia căile ferate europene şi furnizorii de servicii să facă schimb de date. Astfel, biletele de călătorie a operatorilor incluși în program se vor regăsi în această aplicație digitală.

Platforma va fi disponibilă din toamnă și va opera curse internaționale către Austria și Elveția în primă fază.

„Ne aşteptăm ca la finele anului următor, Europa să fie aproape în întregime conectată. Achiziționarea de bilete va fi disponibilă la nivel continental", a subliniat Peterson.

Clienţii vor primi constant informaţii despre prețuri și rute prin telefon. De asemenea, vor fi notificați în timp real în legătură cu eventuale întârzieri sau schimbări privind mersul trenurilor.