Apetitul consumatorilor pentru șampania din Franța a scăzut. Vânzările s-au redus simțitor

Livrările de şampanie franţuzească au scăzut cu aproape 10% anul trecut, pe măsură ce incertitudinile economice şi politice au afectat apetitul consumatorilor pentru vinuri spumante.
În luna iulie 2024, producătorii francezi de şampanie au cerut o diminuare a numărului de struguri recoltaţi, după ce vânzările au scăzut cu peste 15%, potrivit DigiEconomic.
„Şampania este un adevărat barometru al stării de spirit a consumatorilor. Este o perioadă mai puţin favorabilă, date fiind incertitudinile economice şi politice de pe unele dintre cele mai importante pieţe pentru şampanie, precum Franţa şi Statele Unite", a declarat Maxime Toubart, expert vinificație
În plan intern, francezii au cumpărat în 2024 aproximativ 118,2 milioane de sticle de şampanie, în scădere cu 7,2% față de anul precedent. Exporturile de şampanie franţuzească au scăzut şi ele în 2024, până la 153,2 milioane de sticle, cu 10,8% mai puţine decât în 2023. Per total, anul trecut au fost livrate un număr de 271,4 de milioane de sticle de şampanie la nivel global, cu 9,2% mai puţine decât în 2023, relatează Bloomberg.
Anual, aproximativ 310 milioane sticle de şampanie din Franța sunt vândute în toată lumea, în timp ce alte peste un miliard sunt stocate în pivniţe. Spre deosebire de alte tipuri de vinuri, majoritatea sticlelor de şampanie sunt rezultatul unui amestec de struguri din mai multe recolte. Stocurile sunt întotdeauna refăcute cu strugurii culeși în anii buni pentru a contrabalansa perioadele cu recolte slabe.