Vlogging culinar. Diferențele dintre români și străini

Data actualizării: Data publicării:
poza the art of plating
Foto: The Art of Plating

În era internetului, vloggingul culinar a devenit o modă care câştigă tot mai mult teren. Blogurile cu rețete video sunt foarte accesibile oricui dorește ajutor pentru realizarea preparatului preferat. În străinătate, să fii vlogger este o meserie în sine, iar vloggerii sunt noile vedete din spațiul virtual. În ultimii ani, acest fenomen a apărut şi în România.

poza the art of plating
Foto: The Art of Plating

Milioane de persoane din întreaga lume le urmăresc postările. Sunt noile staruri din mediul online care prezintă nu doar cum să gătești o rețetă culinară delicioasă dar dezvăluie și toate secretele preparatelor culinare, pentru ca acestea să-ți iasă „ca la carte”. Transmit o stare bună, au o atitudine pozitivă, spun lucrurile într-un mod diferit, ne transmit apetitul pentru cooking. Ei sunt vloggerii culinari.

Primul videoblog a apărut în America, în anul 2000, şi a fost o alternativă a blogului – textul a fost înlocuit cu imaginea. În cinci ani s-a transformat într-o industrie. În străinătate, vloggerii de succes au astăzi în spate echipe întregi de producție care lucrează pentru ei. În România, fenomenul a apărut timid abia în anul 2011. Diferența dată de momentul apariției este acum sesizabilă, pe lângă numărul de videoclipuri postate și frecvența apariției acestora, în numărul de abonați și numărul de vizualizări pentru fiecare videoclip în parte.

În România, vlogul culinar cel mai popular are peste 330.000 de abonați și peste 107.600.000 de vizualizări, pe când cel mai accesat vlog cu rețete din Canada are 7 milioane de abonați și peste 900.000.000 de vizualizări. Țările în care vloggerii de cooking sunt cei mai prolifici sunt: SUA, Canada, Japonia, Australia și Marea Britanie.

În vreme ce vloggerii străini, apelează la multe modalități de a atrage atenția, de exemplu: o japoneză gătește alături de câinele său simpatic, iar un canadian povestește și detalii despre viața sa personală, vlogerii culinari români preferă să rămână doar la prepararea rețetei.

În timp ce numărul de abonați la primele șase cele mai populare vloguri din România este de aproape 500.000 de abonați cu vizualizări de aproximativ144.900.000, primele șase vloguri din afară însumează peste 18.260.000 de abonați cu peste 3.100.020.040 vizualizări.

Îți place să gătești? De ce n-ai duce pasiunea la următorul nivel? Intră pe www.foodsie.ro, înscrie-te la cea mai faină competiție online de cooking, plating și fotografie culinară și învață de la cei mai buni. Află toate detaliile aici!

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
„Putin nu a greșit atât de mult. Ne urăsc cu adevărat". Rușii fugiți de frica războiului se întorc și ajută...
Digi FM
Rețeta specială de sarmale a Nadiei Comăneci. Ce bucate tradiționale face fosta gimnastă de Paște: „Am...
Pro FM
Delia, escapadă în Italia, alături de soț și de părinți. Gina și Ion Matache sunt despărțiți, dar locuiesc în...
Film Now
Adevărul despre viața lui Johnny Depp, la aproape doi ani de la procesul cu Amber Heard: „Nu există...
Adevarul
Locul fascinant de la malul Dunării care atrage ca un magnet turiștii: „Atâția bujori înfloriți nu am văzut...
Newsweek
De unde vine expresia „pe vremea lui Pazvante Chioru"? Ce înseamnă? Legătura cu haiducul Iancu Jianu
Digi FM
Mihai Mărgineanu, șocat de ce a văzut în Vama Veche, în mini-vacanța de 1 Mai: „Voi știți ce mai fac copiii...
Digi World
O iluzie optică a făcut vâlvă pe rețelele sociale. Poți să ”vezi” cele trei creaturi din imagine în 15...
Digi Animal World
Un câine s-a trezit în miezul nopții ca să păzească jucăriile spălate și lăsate la uscat în balcon: ”Se temea...
Film Now
Fiica cea mare a lui Bruce Willis, noi dezvăluiri despre starea de sănătate a actorului: „Ce mi se pare...